قابلیت Undo Send بطور رسمی به جیمیل اضافه شد

سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت Undo Send که می‌توان از ان به عنوان یکی از ویژگی‌های حیاتی جیمیل یاد کرد، یکی از ویژگی‌هایی است که برای مدت زمان طولانی بطور آزمایشی مورد استفاده کاربران بود. به تازگی گوگل این قابلیت را به تنظیمات اصلی نسخه وب جیمیل آورده است.
تبلیغات

گوگل اولین بار ویژگی Undo Send  را در سال 2009 برای جیمیل معرفی کرد  و با توجه به این که مدت زمان زیادی از آن تاریخ می‌گذرد، بنابراین جای تعجب نیست اگر  متوجه نشده باشید که این ویژگی به صورت آزمایشی در جیمیل بوده است. در واقع این ویژگی در قسمت Labs جیمیل قرار داده شده بود و کاربران برای استفاده از ان باید بصورت دستی تیک مربوط به فعال‌سازی آن را می‌زدند. 

اگر احیاناً با این قابلیت آشنایی ندارید باید بگوییم که همان‌طور که از نام آن مشخص است، این ویژگی زمانی را در اختیار شما قرار می‌هد که برای مثال تا 5 ثانیه بعد از این که ایمیل خود را ارسال کردید بتوانید از این کار منصرف شده و ایمیل شما به دست فرد مورد نظرتان نرسد.

اما از این به بعد شما قابلیت Undo Send را در تب General تنظیمات جیمیل خود مشاهده خواهید کرد. اگر پیش از این در قسمت Labs این قابلیت را فعال کره باشید این قابلیت بصورت پیش‌فرض برای شما فعال خواهد بود، در غیر این صورت برای فعال‌سازی آن لازم است که تیک گزینه‌ی Enable Undo Send را بزنید. 

اضافه‌شدن رسمی گزینه‌ی Undo Send در شرایطی رخ می‌دهد که گوگل حدود یک ماه پیش نرم‌افزار موبایلی Inbox را برای استفاده عموم عرضه کرد و جالب این که اینباکس هم قابلیت Undo Send را دارد. آیا شما تابحال از  قابلیت Undo Send استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات