چگونه از Tab ها در ویندوز اکسپلورر بهره ببریم

یک‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
کار کردن با مرورگر های اینترنتی زمانی ساده تر شد که قابلیت Tab یا زبانه به مرورگر ها اضافه شد. این قابلیت اکنون به حدی در بین کاربران جا افتاده که ممکن است بدون نبود آن کار کردن با مرورگر اینترنت دشوار به نظر برسد. حال قصد داریم این قابلیت را به پنجره های ویندوز هم اضافه کنیم تا از ویژگی های مثبت آن، هنگام باز کردن فایل ها و فولدر های کامپیوتر بهره مند شویم و در انبوهی از Folder های باز شده، گم نشویم!
تبلیغات

برای اضافه کردن قابلیت Tab به مرورگر ویندوز راهکار ساده ای وجود دارد. تنها کافی است از برنامه رایگان QTTabBar استفاده کنید. به همین منظور به این لینک رفته و نسخه آخر (در حال حاضر 1.5.0.0) آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. اگر از اینترنت کم سرعت لاکپشتی هم استفاده می کنید، باز هم دریافت این برنامه کم حجم دردسری برای شما نخواهد داشت.

QTTabBar_tabbed_appearance_610x325

پس از دریافت و نصب، برنامه یکبار تمام پنجره های ویندوز اکسپلور را باز و بسته کنید، بعد از آن می توانید از امکانات جدید این برنامه سود ببرید، دقت کنید و ببینید که چه قسمت هایی به پنجره های ویندوز اضافه شده است.

در صورتی که مایلید تا تنظیمات پیش فرض QTTabBar را تغییر دهید کافی است بر روی فضای خالی نوار ابزار مخصوص برنامه راست کلیک زده و گزینه Options را برگزینید. حال صفحه ای جدید گشوده می شود که حاوی کلیه تنظیمات این برنامه کاربردی است.

QTTabBar_Options

البته بدون تغییر این موارد هم می توانید از آن استفاده نمایید. چراکه به طور پیش فرض گزینه هایی فعال شده که کلیه کاربران می توانند بدون اعمال تغییرات از آن به راحتی بهره ببرند.

روش استفاده از QTabBAR

اکنون زمان استفاده فرارسیده است! برای گشودن یک Tab جدید کلیدهای ترکیبی Ctrl-N را فشار دهید؛ بدین ترتیب یک Tab جدید گشوده می شود و می توانید به سادگی به هر پنجره ای که بخواهید نقل مکان کنید.

در شکل بالا می توانید نمایی از باز بودن چندین Tab در داخل یک پنجره را ببینید. بدین ترتیب برای دسترسی سریع به چندین پنجره تنها کافی است که یک کلیک خرج کنید! در عین حال، برای جابجایی بین این زبانه ها از کلیدهای ترکیبی Ctrl-Tab نیز می توانید بهره ببرید.

از اینها گذشته، کلیه کارهایی که قبلاً با ویندوز اکسپلورر انجام می دادید را می توانید کماکان صورت دهید؛ اموری نظیر جابجایی فایلها، کپی کردن آنها و غیره. جالب اینجاست که کلیه این امور را می توانید با سرعت بیشتری انجام دهید، که یکی دیگر از مزایای این برنامه 860 کیلو بایتی ریزه میزه است!

منبع: cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات