هشدار جدید کروم در هنگام ورود به سایت‌های آلوده

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حال حاضر طی اقداماتی از امنیت دانلود کاربران اطمینان حاصل می‌کند. این شرکت دانلود نرم‌افزارهای مخرب را از طریق اعمال برخی محدودیت‌ها کاهش می‌دهد. به تازگی کروم در این راستا ویژگی جدیدی را ارائه داده است.
تبلیغات

گوگل علاوه بر انجام برخی فعالیت‌ها که منجر به افزایش سرعت وبگردی و بهبود کارایی دنیای اینترنت می‌شود؛ اقدام به بهبود امنیت در این حوزه نیز کرده است. به عنوان مثال به ارائه‌ی برخی هشدارها به کاربران در مواقعی که نرم افزار خاصی سعی در فریب برای دانلود و نصب دارد، می‌پردازد. این شرکت با افزایش تهدیدات امنیتی، فعالیت‌های خود را در جهت بهبود امنیت وبگردی افزایش داده است.

علاوه بر هشدارهای پیشگیرانه قبل از دانلود، مرورگر کروم به تازگی یک صفحه‌ی قرمز رنگ را به شکل زیر به شما نشان خواهد داد. این تصویر قبل از مشاهده‌ی یک سایت که ممکن است شما را به نصب نرم افزارهای مخرب سوق دهد، نمایش داده می‌شود. همچنین لیست‌های جستجو نیز توسط علائمی به شناسایی سایت‌هایی که ممکن است حاوی برنامه‌های مخرب باشند، کمک می‌کنند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که به غیرفعال سازی تبلیغات گوگل که منجر به بازدید سایت‌های حاوی نرم افزارهای ناخواسته می‌شوند، اقدام کرده است.

این غول دنیای جستجو مصرانه مالکان سایت‌ها را به نصب ابزار وب مستر گوگل دعوت می‌کند تا بوسیله آن و انجام برخی فرایندهای تحلیلی، امکان جلوگیری از بازدید سایت‌های مخرب را بهبود بخشد. طبق روال گذشته گوگل همچنان در صدد است تا در دنیای اینترنت شهرت خود را به عنوان شرکت حامی امنیت بالا حفظ کند و از این طریق اینترنت را به مکانی امن برای همه تبدیل کند. با وجود این اقدامات، کماکان حتی بسیاری از افراد حرفه‌ای در وب  با دانلود نرم افزارهای مخرب مواجه می‌شوند.

safebrowsing

تجربه‌ی شما در خصوص مشکلات امنیتی حوزه وبگردی چیست؟ به نظر شما چنین اقدامات امنیتی تا چه حدی می‌تواند موجب بهبود امنیت دنیای اینترنت شود؟ آیا راهکارهای دیگری نیز برای افزایش امنیت وبگردی می‌توان ارائه داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات