مرورگر بیت‌تورنت با هدف حفظ حریم شخصی کاربران رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بیت‌تورنت به منظور تغییر نحوه‌ی کارکرد وب، مرورگر جدیدی معرفی کرده تا شاید بتواند روش استفاده‌ی کاربران از اینترنت را دستخوش تغییر کند.
تبلیغات

مروگر بیت‌تورنت با عنوان Project Maelstrom در حال حاضر تنها بصورت دعوتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این مرورگر نیز از روش Peer-to-Peer استفاده شده تا کاربر کنترل بیشتری بر اینترنت و اطلاعات خود داشته باشد.

بیت‌تورنت نقطه‌ی شروع ساخت این مرورگر را اینگونه بیان کرده است: «چه اتفاقی رخ می‌داد اگر وب نیز همچون بیت‌تورنت کار کند؟»

بیت‌تورنت امیدوار است Project Maelstorm کمک کند تا اینترنت بصورت باز و آزاد در اختیار کاربران قرار گیرد و آن‌ها بتوانند کنترل کامل بر حریم شخصی خود داشته باشند.

در مرورگر بیت‌تورنت کاربران با مشارکت هم و از پهنای باند یکدیگر برای دسترسی به وب استفاده می‌کنند و میزبان اطلاعات خود می‌شوند. در واقع آن‌ها مایل هستند تا کاربران وب‌سایت‌های مورد نظر خود را از طریق پروتوکل بیت‌تورنت انتقال دهند. هر کاربر که از هر صفحه بازدید می‌کند بصورت خودکار آن صفحه را نیز با دیگران به اشتراک می‌گذارد، درست شبیه روشی که برای اشتراک گذاری فایل‌ها در تورنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای شما هم جالب است تا زودتر این پروژه را آزمایش کنید می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی Project Maelstrom مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات