مانیتور خود را طوری تغییر دهید که تنها خودتان بتوانید تصویر آن را مشاهده کنید

دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
حریم خصوصی اطلاعات در مانیتور برای‌‌تان اهمیت دارد؟ این مطلب را همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در مانیتور LCD یک لایه فیلم پلاریزه بر روی صفحه وجود دارد. این فیلم پلاریزه به ما این امکان را می‌دهد که تصاویر در حال پخش در مانیتور را ببینیم. ولی اگر این لایه پولاریزه وجود نداشته باشد، چشم ما نمی تواند تصاویر را ببیند. در این مقاله مشاهده خواهید کرد که چگونه با حذف این لایه پلاریزه، مانیتور را از دید دیگران پنهان بسازید. برای انجام این کار تنها نیاز به یک مانیتور و یک فریم عینک خواهید داشت.

اگر لایه پلاریزه نمایشگر را از روی آن حذف کنید، تصاویر در حال پخش روی مانیتور قابل مشاهده نخواهند بود. در صورت حذف این لایه پلاریزه، همه افراد، نمایشگر را به صورت یک صفحه سفید مشاهده می کنند؛ مگر اینکه لایه پلاریزه شده را جلوی صورت خود قرار دهند. در واقع برای مشاهده تصاویر نمایشگر، باید از یک لایه پلاریزه استفاده کنید. این لایه می تواند بر روی مانیتور قرار گیرد یا به صورت عینک روی صورت شما جای گیرد.

اگر این لایه را به صورت عینک جلوی چشم خود قرار دهید، می توانید آنچه در مانیتور پخش می شود را مشاهده کنید.

شما می توانید این لایه پلاریزه را از روی نمایشگر مانیتور خود حذف کنید و آن را در یک فریم عینک نصب کنید تا هر زمان که عینک را به چشم خود زدید تصاویر را ببینید و هر زمان که آن را برداشتید شما هم مانندسایرین تنها یک تصویر سفید مشاهده کنید.

برای انجام این کار تنها نیاز به یک مانتیور قدیمی، یک فریم عینک و مقداری تینر داریم. در ادامه روش شخصی سازی مانیتور را به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا پیچ پشت مانیتور را باز کنید.

برای مشاهده ادامه مطلب، صفحه دوم را مشاهده کنید.

اکنون مانیتور را به طرف نمایشگر آن باز گردانید و یک کاتر را به لبه بیرونی دستگاه بکشید تا بتوانید لایه رویی نمایشگر را از آن جدا کنید. در قسمت روی نمایشگر دو لایه فیلم نازک وجود دارد. لایه اول، یک فیلم ضد رفلکس نور است که با آن نیاز نداریم. بنابراین این لایه را بکنید و اگر تکه تکه هم شد، نگران نباشید. لایه دوم تلق پلاریزه شده ای است که به آن نیاز دارید. این لایه را از روی نمایشگر جدا کنید. توجه کنید که این فیلم با یک چسب قوی به نمایشگر متصل شده است. بنابراین باید آن را به دقت از روی نمایشگر جدا کنید.

اکنون باید چسب روی نمایشگر را پاک کنید. برای انجام این کار ابتدا صفحه روی نمایشگر را با تینر کاملا پاک کنید. ولی احتمالا چسب روی نمایشگر پاک نخواهد شد. بنابراین تکه های دستمال کاغذی را آغشته به تینر کنید و روی نمایشگر قرار دهید و بگذارید مدتی روی آن بماند. به این ترتیب چسب روی نمایشگر تا حدی شل می شود و می توانید آن را از روی صفحه پاک کنید.

براب مشاهده ادامه مطلب، صفحه سوم را مشاهده کنید.

اکنون نوبت به ساخت عینک می رسد. برای ساخت عینک پلاریزه، نیاز به یک فریم عینک دارید. ما برای ساخت عینک مناسب، از فریم عینک سه بعدی استفاده کردیم. ما قاب عینک را باز کردیم، و سپس عینک و شیشه آن را اسکن کردیم. بر اساس اندازه عینک و شیشه آن، الگوی مناسبی برای برش تلق پلاریزه تهیه کردیم و بعد از برش تلق، آن را درون فریم، قرار دادیم.

پس از حذف لایه پلاریزه شده و بستن مجدد مانیتور، می توانید با استفاده از عینک، نمایشگر را مشاهده کنید ولی بدون عینک تنها یک صفحه سفید خواهید دید.

منبع: Instructables

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات