چگونه با استفاده از Speech Recognistion در ویندوز 7 با کامپیوتر خود صحبت کنیم

یک‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
با استفاده از Speech Recognition در ویندوز 7 می توانید دستورات خود را به صورت کلامی به کامپیوتر منتقل کنید. به طور مثال می توانید متونی که قصد دارید تایپ کنید را برای کامپیوتر خود دیکته کنید، برنامه ها را باز کنید، صفحات وب را اسکرول کنید و کارهایی از این قبیل را با صحبت کردن انجام دهید. در ادامه روش استفاده از Speech Recognistion در ویندوز 7 را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

قدم اول

مسیر Start-> Control Panel-> Ease of Access-> Speech Recognistion را طی کرده و گزینه Start Speech Recognistion را کلیک کنید. به جای طی کردن این مسیر می توانید در قسمت Search موجود در استارت، عبارت Start Speech Recognition را تایپ کنید تا برنامه را مشاهده کنید.

Start_speech_recognition_1

قدم دوم

اکنون باید مراحل مربوط به راه اندازی را طی کنید. نوع میکروفنی که استفاده می کنید را انتخاب نمایید. حال یک جمله برای شما نمایش داده می شود که با خواندن آن می توانید از سالم بودن میکروفن خود مطمئن شوید. با خواندن این جمله Speech Recognition می تواند صدا و لهجه شما را بهتر تشخیص دهد و شما هم متوجه می شوید که نحوه صحبت کردن شما تا چه حد برای این برنامه قابل فهم است.

Speech_recognition_wizard_1

قدم سوم

پس از مشاهده آموزش قسمت های مختلف Speech Recognition، این ابزار در بالای صفحه شما نمایان می شود. با کلیک روی آیکان میکروفن می توانید Speech Recognition را فعال یا غیر فعال کنید.

Status_bar

قدم چهارم

برای اینکه به کامپیوتر خود آموزش دهید، چگونه زبان شما را بهتر درک کند و لهجه شما را بیاموزد، مسیری که در قدم اول به آن اشاره شد را طی کرده و این بار گزینه ...Train your computer to better را انتخاب کنید تا بتوانید جمله های بیشتری را برای کامپیوتر خود بخوانید تا زبان و لهجه شما را بهتر بشناسد.

قدم پنجم

اگر فراموش کردید یا نمی دانید چگونه از امکانات Speech Recognistion استفاده کنید، در قسمت Windows Help and Support عبارت Commands in speech Recognistion را جست و جو کرده و در صفحه باز شده سپس گزینه Windows را انتخاب کنید.

Reference_card

به طور مثال برای باز کردن برنامه ها باید از دستور Open استفاده کنید. Open Paint، Open WordPad و ... نمونه هایی از این دستورات برای باز کردن برنامه ها هستند.

استفاده از Speech Recognition به همین سادگی است. تنها کافی است همه چیز را برای کامپیوتر خود دیکته کنید و دستورات لازم را به او بدهید. البته Speech Recognistion نمی تواند مانند برنامه جذاب iPhone 4S یعنی Siri به پرسش ها پاسخ دهد ولی می تواند به عنوان تکنولوژی نسبتا مشابه از آن یاد کرد.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات