جدال مرورگرهای اینترنتی؛ نسخه‌ی دسکتاپ کروم در ماه ژوئن فایرفاکس را پشت سر گذاشت

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Net Applications به تازگی آمار جدیدی از میزان استفاده از مرورگرهای اینترنتی در ماه ژوئن ارائه کرده است. طبق این گزارش مرورگر کروم در ماه گذشته فایرفاکس را پشت سر گذاشته است.
تبلیغات

طبق گزارش Net Applications نسخه‌ی رایانه‌های شخصی مرورگر اینترنتی کروم در ماه ژوئن توانست فایرفاکس را پشت سر گذارد. میزان استفاده از کروم از 17.7 درصد ماه می به 19.3 درصد در این ماه افزایش یافت.

آن‌گونه که در این گزارش آمده است، اینترنت اکسپلورِر همچنان با اختلاف زیاد پر استفاده‌ترین مرورگر اینترنتی محسوب می‌شود و در ماه ژوئن 58.3 درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختیار داشته است.

سال گذشته و درست در همین بازه زمانی، کروم 17.1 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و پس از یک دوره نزولی که پشت سر گذاشت، مجدد موفق شد تا این سهم را در اردیبهشت امسال بدست آورده و در خرداد ماه (ژوئن) به 19.3 درصد برساند. این در حالی است که در طول سال گذشته فایرفاکس بطور مداوم در حال از دست دادن سهمش از بازار است و ماه به ماه از محبوبیت آن کاسته می‌شود.

اما اگر بخواهیم کمی در این آمار دقیق‌تر شویم و ببینیم کدام نسخه‌ از این مرورگرها بیشترین کاربر را دارند، باید بگوییم که در ماه ژوئن 2014 (11 خرداد تا 9 تیر امسال) اینترنت اکسپلورِر 8 با 21.2 درصد، اینترنت اکسپلورِر 11 با 17 درصد و کروم 35 با 12.5 درصد بیشترین میزان استفاده توسط کاربران را داشته‌اند.

Browsers-Percentage

این در شرایطی است که شرکت دیگری که اطلاعات مربوط به مرورگرها را بررسی می‌کند یعنی StatCounter معتقد است در حال حاضر کروم پر استفاده‌ترین مرورگر اینترنتی است و حتی بالاتر از اینترنت اکسپلورِر رتبه اول را در اختیار دارد. تفاوت بین آمار این دو شرکت به شیوه‌ بررسی ترافیک وب مربوط به هر کاربر برمی‌گردد. Net Applications که اطلاعات آن مورد استناد این مقاله است؛ به جای تعداد بازدید صفحات ، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد هر وب‌سایت را در طول روز مورد محاسبه قرار می‌دهد. همچنین این شرکت حضور قویتری در برخی کشورها نسبت به سایر رقبایش دارد.

بنده به شخصه از فایرفاکس استفاده می‌کنم. شما کدام مرورگر اینترنتی را بیشتر می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات