تست پایداری: SSDهای پرفروش بازار چقدر عمر می‌کنند؟

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طول عمر SSDها محدود است و هرچه اطلاعات بیشتری بر روی آن‌ها نوشته شود، روز خداحافظی نزدیک‌تر می‌شود. پشت جعبه‌ی هر یک از محصولات بازار، عددی به عنوان طول عمر دستگاه نوشته می‌شود، اما ممکن است روزی به خود بیایید و ببینید خیلی زودتر از آن‌چه انتظارش را داشتید، SSD دلبندتان از دست رفت. پس بهتر است که نتایج  آزمایش‌های واقعی را به‌عنوان یک ملاک در نظر بگیریم.  ادامه مطلب از دست ندهید.
تبلیغات

وب سایت Tech Reporter در آزمایشی نفس گیر و سنگین، به جان چند SSD از مدل‌های محبوب و پرفروش بازار افتاده و نتایجش را در اختیار عموم قرار داده تا با دید بازتر و آینده نگری بیشتری خرید کنند.

نمونه‌های شرکت کننده در این تست عبارت‌اند از:

  • Neutron GTX از کمپانی Corsair با حجم 250 گیگابایت
  • مدل 240 گیگابایتی از سری 335 اینتل،
  • مدل 250 گیگابایتی از سری 840 سامسونگ
  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی از سری840 Pro سامسونگ 
  • دو عدد HyperX 3K کینگستون  240 گیگابایتی

اینتل 335 و یکی از مدل‌های کینگستون، پس از نوشتن 700 ترابایت شروع به نشان‌دادن پیغام‌های هشدار آمیز کردند، به تدریج عملکردشان افت کرد و در نهایت پیش از رسیدن به 800 ترابایت دار فانی را وداع گفتند. (دقیق‌تر بگوییم، کینگستون در 728 و اینتل در 750 ترابایت)

سامسونگ 840 تا 900 ترابایت هم دوام آورد البته با مقداری افت کارایی اما به خوبی کار می‌کرد، که سرانجام به طور ناگهانی از کار ایستاد. SSD دوم از کینگستون نیز توانست با استفاده از قابلیت فشرده سازی داده‌ها، نسبت به دو قلوی خود تا مدت بیشتری تاب آورد.

در نهایت، این سامسونگ 840 Pro و Neutron GTX  بودند که توانستند رکورد یک پتابایت را به نام خود ثبت کنند و باز هم سالم بمانند. مدل‌ همراه با فشرده سازی کینگستون هم تا پایان خوب پیش آمد، اما در هنگام نوشتن آخرین گیگابایت‌های باقی مانده، شروع به نمایش پیغام‌های اخطار آمیز از نوع SMART و ریسک شکست خوردن عملیات، کرد.

شما هم از SSD استفاده می‌کنید؟ برای چه مدت و آیا تا به حال تجربه مشابهی داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات