چگونه برای تنظیمات و نرم افزار های مختلف، کلید و آیکون میانبر بسازیم

شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است شما هم از Setting های مختلف استفاده کنید. به طور مثال ممکن است نرم افزار های زیادی را Remove کنید و یا یا با Setting ها و تنظیمات مختلف شبکه، سر و کار داشته باشید. برای دسترسی سریع به این Setting ها می توانید یک Shortcut از آنها را روی صفحه داشته باشید و یا با فشردن دو کلید کیبورد، به این تنظیمات دست بیابید. در ادامه نحوه اضافه کردن کلید میانبر به یک Setting را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

از این روش برای اجرای یک نرم افزار و یا برنامه خاص نیز می توانید استفاده کنید و فقط برای ساخت کلید میانبر از Setting نیست.

قدم اول

ابتدا وارد Control Panel شوید و Setting مورد نظر خود که قصد دارید آن  را روی صفحه دسکتاپ قرار دهید، انتخاب کنید. Setting مورد نظرتان را بکشید و روی صفحه رها کنید.

Windows_7_control_panel_610x351

قدم دوم

روی آیکون میانبر ، که اکنون روی صفحه قرار گرفته، کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

Shortcut_properties

قدم سوم

در Tab که با نام Shortcut مشخص شده، قسمت Shortcut Key را انتخاب کنید. کلیدی که می خواهید به عنوان Shortcut انتخاب کنید را روی کیبورد فشار دهید.

Shortcut_key_1

به طور مثال کلید Ctrl را فشار دهید. مشاهده می کنید که کلید Alt نیز در قسمت Shortcut Key درج می شود. اکنون کلید دیگری را انتخاب کنید(یکی از حروف). به طور مثال حرف K را انتخاب کنید. به این ترتیب با فشردن Ctrl+Alt+K صفحه Setting مورد نظر شما باز می شود. از این روش برای اجرای یک نرم افزار و یا برنامه خاص نیز می توانید استفاده کنید.

شما برای دسترسی به چه برنامه یا Setting قصد ساخت Shortcut دارید.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات