ریزر تجربه‌ی سینمای ۴بعدی را به صندلی گیمینگ Enki Pro HyperSense می‌آورد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
صندلی گیمینگ بسیار لوکس ریزر مجهز به تکنولوژی بازخورد هپتیک با تکان دادن کاربر در لحظه‌های مناسب، واقعی‌ترین تجربه‌‌ی بازی را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

تابه‌حال تجربه‌ی حضور در سینمای چهاربعدی را داشته‌اید؟ جایی که پیچیدن کابل پلاستیکی دور مچ پا قرار است حس دلهره‌آور لمس دم موش یا پاشیدن چند قطره آب روی صورت حس زهر عنکبوت را تداعی کند. اما جالب‌ترین ویژگی سینمای چهاربعدی، صندلی‌های مرتعش آن است که مناسب با صحنه‌های فیلم، بیننده را در جای خود تکان می‌دهند تا حس حضور در صحنه را به‌ واقعی‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی کنند.

حالا ریزر می‌خواهد این تجربه را به خانه‌ها و نه فقط برای تماشای فیلم، بلکه برای تمام انواع سرگرمی‌ها از جمله بازی و موسیقی، بیاورد. این شرکت در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ از صندلی گیمینگ Enki Pro HyperSense با پشتیبانی از بازخورد هپتیک رونمایی کرد تا یکی از بهترین و واقعی‌ترین تجربه‌های بازی را به گیمرهای حرفه‌ای ارائه کند.

ریزر برای ساخت این صندلی با شرکت D-Box همکاری داشته که به تولید سیستم‌های بازخورد در شبیه‌سازهای رانندگی، صندلی‌های سالن سینما و موارد مرتبط دیگر معروف است.

صندلی گیمینگ Enki Pro HyperSense

به گفته‌ی ریزر، صندلی انکی پرو هایپرسنس «واقعی‌ترین بازخورد را هنگام بازی ارائه می‌دهد و تکیه‌گاه سر آن نیز با پشتیبانی از نورپردازی Chroma RGB به کاربران اجازه می‌دهد صندلی را هنگام استفاده بسته به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند.» این صندلی «با استفاده از پیشرفته‌ترین بازخورد هپتیک با دقت و حساسیت بسیار بالا، تجربه کاربری از بازی، تماشای فیلم و پخش موسیقی را به‌طور فیزیکی متحول می‌کند.»

تکنولوژی هایپرسنس هم‌اکنون با بیش از ۲۲۰۰ عنوان بازی، فیلم و موسیقی سازگار است. از بین عناوین بازی که بهترین بازخورد هپتیک را ازطریق صندلی Enki Pro HyperSense ارائه می‌دهند می‌توان به فورتزا هورایزن ۵، اسسینز کرید والهالا و F1 2021 اشاره کرد.

صندلی گیمینگ Enki Pro HyperSense

با‌ این‌‌ حال، اگر عنوان خاصی در این فهرست ۲۲۰۰تایی وجود نداشته باشد، جای نگرانی نیست؛ چراکه به گفته‌ی ریزر:‌

حتی بازی‌هایی که مستقیماً ازطریق نرم‌افزار پشتیبانی نمی‌شوند، همچنان می‌توانند ازطریق Direct Input Haptics از بازخورد هپتیک بهره‌مند باشند؛ به این معنی که کنترلر، کیبورد و ماوس هنگام استفاده، ارتعاشات و بازخوردهای فیزیکی را به کاربر منتقل می‌کنند. بازخورد هپتیک هم فقط به بازی محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم فیلم و موسیقی نیز به‌طور خودکار از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. بدین‌ترتیب، موسیقی و افکت‌های صوتی را هم می‌توان حس کرد و هم شنید.
صندلی گیمینگ Enki Pro HyperSense

نکته‌ی خوب ماجرا این است که ظاهراً این صندلی فقط جنبه‌ی تبلیغاتی ندارد و واقعاً قادر است تجربه‌ی رضایت‌بخشی را هنگام بازی به کاربر منتقل کند. وب‌سایت Digitaltrends که این صندلی را مورداستفاده قرار داده، تجربه‌‌ی جالبی با بازی اسسینز کرید والهالا و فورتزا ۵ داشته است؛ مثلاً وقتی کارکتر اصلی داخل آب می‌پرد، از شدت ارتعاشات کم می‌شود تا حس شنا کردن را منتقل کند؛ یا وقتی بازی از درون چشمان کلاغ Raven دیده می‌شود، جریان هوا از بین پرهای این پرنده به خوبی حس می‌شود. زمانی هم که گیمر از بالای صخره‌ای به پایین می‌پرد، صندلی به جلو تکان می‌خورد تا حس سقوط را تداعی کند. تجربه‌ی بازی فورتزا ۵ نیز با این صندلی گویا بسیار لذت‌بخش بوده، به‌طوری که رانندگی در مسیرهای شنی یا از میان آب حس متفاوتی را به گیمر منتقل می‌کند.

هنوز از قیمت Enki Pro HyperSense اطلاعی در دست نیست، اما برای گیمرها و عاشقان سینما که به‌دنبال تجربه‌ی هر‌چه واقعی‌تر بازی و فیلم هستند، این صندلی بسیار لوکس می‌تواند گزینه‌ی بسیار جذابی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات