پاناسونیک جدیدترین تلویزیون‌ OLED خود را با ویژگی‌های بهبودیافته صدا معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون LZ2000 پاناسونیک، جدیدترین تلویزیون OLED این شرکت، در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی برای گیمرها و علاقه‌مندان به صدای فراگیر طراحی شده است.
تبلیغات

به‌گزارش expertreviews، غول فناوری ژاپنی از تلویزیون OLED پرچم‌دار خود در سال ۲۰۲۲ با‌ نام Panasonic LZ2000 رونمایی کرد که جانشین JZ2000 سال گذشته‌ی میلادی محسوب می‌شود. این تلویزیون طراحی مشابهی با نسخه‌ی قبلی خود دارد؛ اما دارای برخی پیشرفت‌های قابل‌توجه در چند زمینه‌ی کلیدی است. افزون‌ بر این، یک مدل جدید ۷۷ اینچی «Master OLED Pro Cinema Size» علاوه بر انواع مدل‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی موجود را شامل می‌شود.

در ادامه می‌توانید تیزری از معرفی تلویزیون جدید پاناسونیک در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ مشاهده کنید:

LZ2000 با استفاده از پردازنده‌ی HCX Pro AI و اجرای جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل هوشمند پاناسونیک، یعنی My Home Screen 7.0، طیف گسترده‌ای از فرمت‌های HDR، از جمله HDR10، HDR10+ Adaptive، Filmmaker Mode، HLG Photo و Dolby Vision IQ را پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون پاناسونیک جدید مانند نسل قبلی‌اش می‌تواند به‌طور خودکار تصویر را براساس نوع محتوای نمایش‌داده‌شده و سطح نور در فضا تنظیم کند. اگرچه در نسل جدید به‌ لطف استفاده از حسگر RBG، می‌تواند دمای نور محیط را نیز در نظر بگیرد و کمک ‌می‌کند تا بهترین کیفیت تصویر ممکن در هر زمان معیّن دریافت شود. به‌گفته‌ی پاناسونیک، حالت تصویر خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، نویدبخش افزایش روشنایی در سطح متوسط است.

LZ2000 نوآوری‌هایی در بخش صوتی نیز دارد. اسپیکر تلویزیون همچنان دارای بلندگوی تک با پخش صدای رو به بالا و بلندگوی جانبی است که JZ2000 قبلی نیز از آن بهره می‌برد؛ اما در نسل جدید بلندگوهای جلویی با یک سری بلندگوهای آرایه‌ای جایگزین شده‌اند که در امتداد پایین پنل تلویزیون قرار دارند.

بلندگوهای lz2000 پاناسونیم

این چیدمان جدید، فضای صوتی گسترده‌تری ایجاد می‌کند و همچنین می‌تواند صدای جهت‌دار را ارائه دهد که مطابق با نیازهای فرد ازطریق رابط کاربری آسان برای استفاده تنظیم شود. دارندگان می‌توانند حالت پخش صدا را از بین سه حالت مختلف انتخاب کنند: حالت Pinpoint mode صدا را به نقطه‌ی خاصی از فضای موردنظر هدایت می‌کند، حالت Area mode، صدا را به منطقه‌ای خاص منتقل می‌کند و حالت Spot mode صدا را در یک نقطه خاص افزایش می‌دهد. برای مثال ممکن است شب‌ها بخواهید بدون اینکه بچه‌هایتان را بیدار کنید، فیلم تماشا کنید.

JZ2000 قبلی به لطف دو پورت HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ فریم بالا (HFR) و نرخ نوسازی متغیّر (VRR) ۱۲۰ هرتز با وضوح 4K، قبلاً انتخابی عالی برای گیمرها بود. اکنون ویژگی Game Control Board و «حالت نوسازی ۶۰ هرتز» در در LZ2000 جدید، تجربه‌ی بازی‌ را بهبود می‌بخشد.

ویژگی جدید Game Control Board بسیار شبیه به ویژگی‌های مشابه در گوشی‌های گیمینگ است. افزون‌ بر این، حالت نوسازی ۶۰ هرتز، تأخیر ورودی را به‌طور قابل‌توجهی هنگام اجرای بازی‌ها با فرکانس مذکور کاهش می‌دهد.

تلویزیون جدید LZ2000 بدون‌ شک جانشین شایسته‌ای برای JZ2000 است. در حال‌ حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این تلویزیون وجود ندارد و اطلاعات بیشتر قبل از عرضه‌ی تلویزیون در تابستان ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات