انکر از پروژکتور لیزری 4K قابل حمل خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پروژکتور جدید لیزری Nebula Cosmos قابل حمل انکر با قیمت ۲۲۰۰ دلار از وضوح 4k، اندروید تی‌وی ۱۰، و بلندگوهای ۳۰ واتی بهره ‌می‌برد و می‌توان از آن در اواسط روز نیز استفاده کرد.
تبلیغات

پروژکتورها همیشه بهترین راه برای به‌دست آوردن تجربه‌ی سینمایی واقعی در صفحه‌نمایش بزرگ در خانه بوده‌اند؛ اما اندازه‌ و قیمت بالای آن‌ها همیشه به معضلی برای افراد علاقه‌مند به سینمای خانگی تبدیل شده است. در چند سال گذشته چیزهای زیادی تغییر کرده و اگرچه پروژکتور جدید 4K لیزری Nebula Cosmos انکر ارزان نیست؛ بدون‌شک ساده‌ترین راه برای ایجاد سینمای خصوصی در داخل یا خارج از خانه است.

به‌نقل از گیزمودو، انکر برندی است که علاوه‌بر کیفیت‌ و عملکرد بالا، قیمت‌های بسیار رقابتی‌ای برای محصولاتش در نظر می‌گیرد. این موضوع همچنین پروژکتورهای شرکت با نام تجاری Nebula را نیز دربرمی‌گیرد که شامل پروژکتور قابل حمل به اندازه‌ی قوطی سوپ است که تجربه صفحه‌نمایش بزرگ با قیمت حدود ۷۰۰ دلار را با فرض تاریک‌ شدن هوا به‌اندازه‌ی کافی فراهم می‌کند. پروژکتور Nebula Capsule II R2-D2 Edition انکر که سال ۲۰۲۱ آزمایش شد، راهکاری همه‌کاره و قابل حمل ایجاد کرد؛ اما تنها با سطح روشنایی ۲۰۰ انسی لومن (واحد سنجش شدت روشنایی پروژکتور) برای ایجاد تصویری بزرگ‌تر از اکثر تلویزیون‌ها به اتاقی بسیار تاریک نیاز بود.

پروژکتور جدید 4K لیزری Nebula Cosmos انکر-۱-۲

برای سال ۲۰۲۲، انکر بهترین محصولش را برای ایجاد سینمای خانگی قابل حمل تولید کرده است. پروژکتور جدید 4K لیزری Nebula Cosmos که شبیه به باتری ماشین در یک محفظه‌ی شیک با یک دسته در بالای آن است، از فناوری لیزر ALPD 3.0 برای تولید تصویری با وضوح 4K و سطح روشنایی ۲۴۰۰ انسی لومن استفاده می‌کند. این همان میزان روشنایی پروژکتور لیزری پرتاب‌ کوتاه XGIMI Aura است که آن را قادر می‌سازد تا تصویری با اندازه‌ی بیش از ۱۵۰ اینچ روی دیوار ایجاد کند که در اواسط روز نیز قابل مشاهده است.

Nebula Cosmos برای ساده‌سازی تنظیمات خود، به‌طور خودکار تصحیح‌های کیستون و تراز را برای ایجاد تصویری کاملاً مستطیلی انجام می‌دهد و فوکوس را به تنهایی در مدت سه‌ ثانیه تنظیم می‌کند. عدم نیاز به کالیبراسیون دستی هر بار که آن را به اتاق دیگری منتقل می‌کنید، مزیّتی بزرگ محسوب می‌شود.

پروژکتور جدید 4K لیزری Nebula Cosmos انکر-۳

پروژکتور را می‌توان به یک بلندگویی با صدای فراگیر مناسب وصل کرد؛ اما ناگفته نماند که یک جفت بلندگوی ۳۰ واتی همراه خود دارد؛ بنابراین همیشه به بلندگوهای اضافی نیاز نیست. افزون‌ بر این، پروژکتور مذکور با Android TV 10 اجرا می‌شود تا کاربران بتوانند برنامه‌ها را برای بازی‌های مورد علاقه‌ی خود یا سرویس‌های استریم نصب کنند. یکی از چالش‌های پروژکتورهای انکر این است که آن‌ها به‌طور رسمی دستگاه‌های نتفلیکس را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین کاربران باید برای استفاده از این سرویس به سخت‌افزارهای پخش دیگر رجوع کنند؛ اما Nebula Cosmos جدید انکر ظاهراً دارای یک دانگل استریم 4K برای حل این مشکل است.

در مورد قیمت، احتمال دارد روزی بتوانیم پروژکتورهای لیزری 4K را با قیمتی کمتر از قیمت هزار دلار بخریم؛ اما آن روز هنوز فرا نرسیده است. Nebula Cosmos با قیمت ۲۲۰۰ دلار (۳۰۰ دلار کمتر از پروژکتور XGIMI Aura) به‌ فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات