TCL تلویزیون ۹۸ اینچی XL QLED را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تی‌سی‌ال الکترونیکس مجموعه تلویزیون «XL» را در CES ۲۰۲۲ به‌ نمایش گذاشت. تلویزیون مذکور روی پلتفرم Google TV اجرا می‌شود و قیمت آن زیر ۸۰۰۰ دلار است.
تبلیغات

تی‌سی‌ال (TCL) در سال ۲۰۲۱، سری تلویزیون «XL» را معرفی کرد که هدف آن ارائه‌ی نمایشگرهای بسیار بزرگ ۸۵ اینچی با قیمتی کمتر از محصولات مشابه رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ و ال‌جی بود. به‌گزارش theverge، اکنون در هفته‌ی اول سال ۲۰۲۲، مجموعه‌ی XL بزرگ‌تر شده‌ و تی‌سی‌ال از تلویزیون ۹۸ اینچی 4K QLED جدید رونمایی کرده است. تلویزیون جدید تی‌سی‌ال مدل 98R754 بر پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری گوگل (تاریخچه گوگل) اجرا می‌شود و قابلیت‌هایی مانند پخش بازی‌های 4K با فرکانس ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

قیمت تلویزیون تی سی ال مدل XL زیر ۸۰۰۰ دلار است. بنابراین، احتمالاً به ۷۹۹۹ دلار تفسیر می‌شود. در حالی‌که تلویزیون مذکور قیمت بالایی دارد؛ اما برای این اندازه‌ی صفحه‌نمایش نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

تصاویری از تلویزیون جدید که توسط تی‌سی‌ال منتشر شده، نشان می‌دهد این دستگاه دارای چهار پورت HDMI است که دو پورت از وضوح 4K در فرکانس ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند (اگرچه تنها یکی از این پورت‌ها با eARC/ARC برای اتصال به ساندربار یا ورودی AV کار می‌کند). این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد سایر مشخصات فنی ارائه نداده؛ بنابراین باید منتظر فهرست‌های خرده‌فروشی باشیم تا اطلاعات کامل را دریافت کنیم. تلویزیون مذکور روی پلتفرم Google TV اجرا می‌شود که اکنون باید تجربه‌ای روان‌تر نسبت به اولین تلویزیون‌های تی‌سی‌ال که دارای باگ و عملکرد ضعیف بودند، داشته باشد.

تی‌سی‌ال همچنین برخی از برنامه‌های خود را برای سایر مدل‌های تلویزیون که اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند، به‌ اشتراک گذاشت. مدل‌های تلویزیون TCL Roku و Google TV در سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی خواهند شد. مشتریان می‌توانند انتظار نرخ نوسازی متغیّر حتی سریع‌تر تا ۱۴۴ هرتز را برای بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند. ناگفته نماند تلویزیون‌های جدید ۲۰۲۲ سامسونگ نیز این ارتقاء را دارند. در آخر، به‌گفته‌ی تی‌سی‌ال مجموعه‌های بیشتری از وضوح 4K به 8K جهش می‌کنند.

در یک حرکت غیرمنتظره، تی‌سی‌ال همچنین پیشرفت‌های آینده در پردازش حرکت را تبلیغ کرد. این شرکت با Pixelworks و دیگر رهبران سرگرمی همکاری خواهد کرد تا برای اولین‌بار اکوسیستم حرکتی جدید تحت عنوان «TrueCut Motion» را برای مدل‌های تلویزیونی با کارایی بالا تعریف و اجرا کند.

ویژگی TrueCut Motion نوید می‌دهد که می‌تواند نحوه‌ی نمایش حرکت روی صفحه‌‌نمایش شما را تغییر دهد و به‌طور مداوم آن را همان‌طور که فیلم‌ساز در نظر دارد به تصویر بکشد. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی تی‌سی‌ال، TrueCut Motion شامل فرمت جدید ارائه‌ی محتوا و برنامه‌ی صدور گواهینامه‌ی دستگاه جدید برای تضمین خروجی ثابت مورد تأیید فیلم‌ساز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات