روتر جدید وای‌ فای ‌6E تی‌پی لینک با آنتن‌های موتوردار معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
روتر جدید وای‌فای 6E شرکت تی‌پی لینک (TP-Link) موسوم به Archer AXE200 Omni معرفی شد. این محصول از آنتن‌های موتوری بهره می‌برد و می‌تواند هنگام حرکت دستگاه‌ها در خانه شما، خود را مطابق آن‌ها تنظیم کند.
تبلیغات

روتر جدید تی‌پی لینک موسوم به Archer AXE200 Omni جایگزینی منحصربه‌فرد برای وای‌فای مش است که سیگنال‌های هدفمند را در خانه‌ی شما به دستگاه‌های مختلف ارسال می‌کند. به‌گزارش گیزمودو، عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد شبکه‌ی وای‌فای خانگی شما تأثیر بگذارد؛ از مصالح ساختمانی گرفته تا وسایل برقی و مکان‌ دستگاه‌های گیرنده‌ی سیگنال. راهکار جدید تی‌پی لینک روتر جدید وای‌فای 6E است که از چهار آنتن موتوردار بهره می‌برد. هر‌کدام از این آنتن‌ها می‌تواند به‌طور مستقل حرکت کند و بچرخد تا به‌طور خودکار قوی‌ترین سیگنال ممکن را به دستگاه‌های درحین حرکت در محیط خانه ارسال کند.

Archer AXE200 Omni

این روز‌ها، ساده‌ترین روش برای اطمینان از اینکه دسترسی به شبکه‌ی بی‌سیم خانگی شما به‌طور مداوم در هر اتاق و در هر طبقه، سریع و مطمئن است، استفاده از شبکه‌ی مش است که با ایجاد چند گره در اطراف محیط خانه‌های بزرگ، دامنه‌ی سیگنال بی‌سیم را ارتقا می‌بخشد. گره‌های چندگانه به‌معنای چندین قطعه‌ی سخت‌افزاری است و این یعنی هزینه‌ی ایجاد چنین شبکه‌ای زیاد خواهد بود؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال ارتقا به آخرین استاندارد وای‌فای یعنی نسل 6E این فناوری باشید. به‌عنوان مثال، سیستم وای‌فای 6E مش سه گره از Linksys حدود ۱۲۰۰ دلار برایتان هزینه دربر خواهد داشت.

راهکار مقرون‌به‌صرفه‌‌تر برای ایجاد شبکه‌ی بی‌سیم با استاندارد جدید وای‌فای 6E، استفاده از روتر بی‌سیم واحدی است که از آنتن‌های خارجی بزرگ بهره می‌برد. این آنتن‌ها می‌توانند با قرارگیری در محل استراتژیک زاویه‌دار شوند و سیگنال بی‌سیم را به‌مناطق خاصی از خانه هدایت کنند. البته بیشتر مردم نمی‌دانند که این آنتن‌ها واقعا چگونه کار می‌کنند و اطلاعی از بهترین روش برای استفاده از امکان تنظیم این روتر‌ها نیز ندارند. بنابراین، تی‌پی لینک با روتر جدید خود، یعنی Archer AXE200 Omni، قصد دارد این تنظیمات را به‌طور خودکار برایتان انجام دهد.

Archer AXE200 Omni روی باند جدید ۶ گیگاهرتز و باندهای قدیمی‌تر ۵ گیگاهرتز و ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کند؛ بنابراین، همچنان با دستگاه‌های وای‌فای قدیمی سازگار خواهد بود. البته فقط دستگاه‌هایی که از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از باند جدید ۶ گیگاهرتز بهره ببرند. وای‌فای 6E دستیابی به حداکثر سرعت تئوری وای‌فای ۶ را با سازگاری و اطمینان بیشتر ازطریق استفاده از ۵۹ کانال غیرهم‌پوشانی نوید می‌دهد که هم‌زمان چندین دستگاه خط پرسرعت خصوصی خود را به‌طور یکپارچه دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

روتر Archer AXE200 Omni از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد و به درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی نیز مجهز شده است. این محصول برای اتصال به رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی به اینترنت از درگاه ۲٫۵ گیگابیتی برخوردار است؛ اما بزرگ‌ترین نوآوری تی‌پی لینک در این روتر، استفاده از چهار آنتن خارجی کاملا جدید است که به‌طور مکانیکی می‌چرخند و مستقلا تنظیم می‌شوند.

زاویه‌ی این آنتن‌ها برای اطمینان از ارسال سیگنال‌ها به جایی تغییر می‌کند که بیشتر در خانه موردنیاز است. اگر بیشتر دستگاه‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند در طبقه‌ی بالا قرار داشته باشند، روتر جدید تی‌پی لینک سیگنال‌ها را به آن ناحیه از خانه هدایت خواهد کرد. تی‌پی لینک با معرفی روتر جدید Archer AXE200 Omni، ایده‌ای هوشمندانه را در محصولی زیبا ارائه داده است.

ناگفته نماند بهره‌بردن از آنتن‌های مجهز به موتور، احتمالا باعث خواهد شد قیمت این محصول کمی بیشتر از روترهای وای‌فای ‌6E معمولی باشد. شایان‌ ذکر است که قیمت این روتر هنوز اعلام نشده است. در مقام مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که قیمت روترهای وای‌فای 6E موجود در بازار حدود ۵۰۰ دلار است. حال باید دید پس از عرضه‌ی Archer AXE200 Omni به بازار، آیا فناوری جدید آنتن‌های مجهز به موتور تی‌پی‌ لینک می‌تواند کاربران را به پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای خرید این محصول ترغیب کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات