با فناوری AMD رادئون سوپر رزولوشن، تمام بازی‌ها را سریع‌تر اجرا کنید

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
AMD در اقدامی بزرگ، با تعبیه‌ی فناوری سوپر رزولوشن در نرم‌افزار آدرنالین، امکان اجرای سریع‌تر تمام بازی‌ها را برای دارندگان کارت‌های گرافیک خود فراهم کرد. رادئون سوپر رزولوشن همان FSR خواهد بود؛ اما قابل استفاده در همه بازی‌ها.
تبلیغات

AMD چند سالی است که درکنار توسعه‌ی پردازنده‌های توانمند، اهمیت ویژه‌ای برای راهکار‌های نرم‌افزاری نیز قائل شده است و فناوری‌های هوشمندی را درکنار محصولات سخت‌افزاری خود به بازار عرضه می‌کند. دقایقی پیش حین برگزاری کنفرانس اختصاصی AMD در رویداد CES ۲۰۲۲، خبر بزرگی برای تمام علاقه‌مندان به دنیای بازی اعلام شد. فناوری سوپر رزولوشن به نرم‌افزار آدرنالین AMD خواهد آمد!

اگر با فناوری‌های ارتقای رزولوشن بازی‌ها آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که فناوری هوشمند DLSS 2 انویدیا توان بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها با کیفیت بسیار خوب با نرخ فریم بیشتر دارد و درواقع استاندارد این بخش به‌شمار می‌رود. در این دسته از نرم‌افزار‌ها، بازی در رزولوشن کمتری اجرا می‌شود؛ اما به‌لطف الگوریتم‌های هوشمند، با ارتقای رزولوشن آن خروجی با رزولوشن زیاد و نرخ فریم بیشتر به‌ارمغان می‌آید. این دسته از فناوری‌های می‌تواند نرخ اجرای بازی‌ها را ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی افزایش دهند. بدین‌ترتیب با کارت‌های گرافیک ضعیف‌تر، امکان اجرای بازی‌های روز با نرخ و جزئیات مناسب فراهم می‌شود.

فناوری رادئون سوپر رزولوشن

سوپر رزولوشن (FidelityFX Super Resolution) نام فناوری هوشمند ارتقای رزولوشن بازی‌های AMD است که سال گذشته همراه کارت‌های گرافیک RDNA 2 معرفی و اواسط سال نیز رسمیا عرضه شد. AMD این فناوری را Open Source کرده تا تمامی توسعه‌دهندگان بازی‌ها و موتور‌های گرافیکی، بتوانند از آن در محصولاتشان استفاده کنند. همچنین، این فناوری روی طیف گسترده‌ای از کارت‌های گرافیکی عمل می‌کند و مانند DLSS به تعداد اندکی از کارت‌های گرافیک انویدیا محدود نیست. این موضوع باعث شد تا استفاده از این فناوری بین بازی‌های رشد خوبی داشته باشد و در مدت کوتاهی، نزدیک به ۵۰ بازی از این فناوری در بخش تنظیمات خود بهره ببرند.

بزرگ‌ترین مشکل FSR شرکت AMD و DLSS 2 انویدیا، نیاز به تعبیه‌ی این فناوری به‌دست توسعه‌دهندگان است. AMD تلاش زیادی سادگی روند تعبیه‌ی FSR کرده است. بااین‌حال، هنوزهم تعداد زیادی از عناوین بازی‌ها از فناوری‌های هوشمند ارتقای رزولوشن بهره نمی‌برند. AMD برای حل این مشکل، فناوری سوپر رزولوشن را به نرم‌افزار آدرنالین خود اضافه کرده است. بدین‌ترتیب اگر مالک کارت گرافیک AMD هستید، با دانلود این نرم‌افزار (همان درایور کارت‌های گرافیک AMD) می‌توانید از آن بهره ببرید.

نام این قابلیت رادئون سوپر رزولوشن است و برای استفاده از آن تنها کافی است فعالش کنید و سپس رزولوشن بازی را کاهش دهید. درادامه به‌صورت خودکار، تصویر ارتقای رزولوشن خواهد یافت و نرخ اجرای بازی نیز افزایش می‌یابد. نسخه‌ی جدید نرم‌افزار آدرنالین سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات