تراشه‌های سری AMD Ryzen 6000 جایزه‌ی CES 2022 را از آن خود کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌های سری Ryzen 6000 Mobile شرکت AMD جایزه‌ی CES ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. این تراشه از معماری گرافیک RDNA2 بهره می‌برد و از حافظه‌های DDR5 نیز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

لیزا سو، مدیرعامل AMD امروز صبح تصویری در توئیتر منتشر کرد که به‌نظر می‌رسد مربوط به پردازنده‌های آینده‌ی سری رایزن ۶۰۰۰ رامبراند AMD باشد. این تراشه اکنون در حال گذراندن تأییدیه‌های انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) است. CTA در واقع گروهی است که وظیفه‌ی برگزاری CES را برعهده دارد و حالا با ارائه‌ی جایزه‌ی جدید Honoree، جزئیات بیشتری را درمورد تراشه‌ی جدید AMD فاش کرده است.

به گزارش تامزهاردور، فهرست CTA تأیید می‌کند که تراشه‌های جدید رایزن ۶۰۰۰ از معماری گرافیکی RDNA2 بهره می‌برند که این ویژگی نسبت به گرافیک‌ Vega، یک گام رو به‌جلو محسوب می‌شود. در Vega معماری گرافیکی مورد استفاده در تراشه‌های رایزن ۵۰۰۰ مورد استفاده قرار گرفته است. تراشه‌های بعدی AMD همچنین از حافظه‌های DDR5 پشتیبانی می‌کنند که این قابلیت نسبت به پشتیبانی از DDR4 و LPDDR4X تراشه‌های نسل قبل، یک گام موفق دیگر است.

پردازنده‌های سری رایزن ۶۰۰۰ مثل همه‌ی تراشه‌های AMD در نهایت برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد؛ درست مثل سری Ryzen 7 5700G و Ryzen 5 5600G که برای رایانه‌های رومیزی نیز دردسترس قرار گرفت.

در اطلاعات ارائه‌شده در مورد جایزه‌ی CES به پردازنده‌های جدید AMD، همچنین به پشتیبانی از پردازش صوتی هوش مصنوعی و فناوری پلوتون مایکروسافت اشاره شده است. این اولین‌بار است که ما فناوری امنیتی اشاره‌شده را روی رایانه‌های شخصی مشاهده می‌کنیم. پلوتون امنیت بالایی ارائه می‌دهد که به جلوگیری از حملات فیزیکی و سرقت کلید رمزنگاری کمک کرده و علاوه‌براین از حملات سیستم‌افزار محافظت خواهد کرد. این فناوری ابتدا در پردازنده‌های مرکز داده‌ی EPYC ایکس باکس و AMD عرضه شد.

با توجه به نمایش تیزر و جایزه‌ی CES ۲۰۲۲، تقریباً اطمینان داریم AMD در این رویداد جزئیات کامل‌تری در مورد پردازنده‌های رایزن ۶۰۰۰ ارائه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات