2022 CES به دلیل شیوع سویه امیکرون یک روز زودتر خاتمه می‌یابد

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ارگان برگزارکننده‌ی CES، بعد از انصراف چند شرکت مهم و به‌منظور کاهش نگرانی‌های ناشی از ابتلا به سویه‌ی جدید کرونا، مدت زمان برگزاری رویداد را یک‌ روز کمتر کرده و اقدامات بهداشتی بیشتری را در نظر می‌گیرد.
تبلیغات

در هفته‌ای که گذشت بازهم شاهد خروج چندین شرکت مهم دیگر از حضور فیزیکی در CES ۲۰۲۲ بودیم. موج انصراف‌ها پس از اعلامیه‌ی شرکت‌هایی چون تی-موبایل، آمازون، iHeartRadio، متا و توییتر مبنی‌بر شرکت نکردن در این رویداد آغاز شد و به‌ شرکت‌های مهمی چون مایکروسافت، گوگل و اینتل نیز رسید. این هفته نیز شرکت‌هایی چون AMD، وان‌پلاس، MSI، IBM، پاناسونیک و خودروسازهایی چون مرسدس بنز و بی‌ام‌و به این جمع پیوستند.

همگی این شرکت‌ها به‌دلیل نگرانی از شیوع گسترده‌تر سویه‌ی اومیکرون تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌اند و گفته‌اند که با اولویت قراردادن سلامت کارکنان خود و نیز شرکت‌کنندگان، قصد دارند رویدادهای مجازی اختصاصی ترتیب دهند. AMD قبلاً اعلام کرده بود که رویداد Product Primer که در آن تراشه‌های جدید رایزن و گرافیک‌های رادئون معرفی می‌شوند، همواره به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و امسال نیز به همین‌ ترتیب در چهارم ژانویه برگزار خواهد شد. با این‌ حال، به‌منظور حفظ ایمنی و سلامت کارکنان، شرکا و مشتریان، تجربه‌ی حضور مجازی را جایگزین حضور فیزیکی می‌کند.

بیشتر غرفه‌داران بزرگ به برگزاری کنفرانس‌های داخلی و مجازی روی آورده‌اند

MSI نیز به‌جای معرفی محصولات جدید خود در یک کنفرانس مطبوعاتی، میزبان رویدادهای آنلاین Gameverse در چهار ژانویه و MSI-Verse در پنج ژانویه خواهد بود که در آن محصولات آتی خود را به‌صورت مجازی به نمایش خواهد گذاشت. همچنین پیت لائو، بنیانگذار وان‌پلاس، پیش از این به معرفی وان‌پلاس ۱۰ پرو در ماه ژانویه اشاره کرده بود و این موضوع باعث شد تا برخی حدس بزنند که این گوشی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد؛ اما اکنون به نظر نمی‌رسد که این‌طور باشد.

«انجمن فناوری مصرف‌کننده» که مسئولیت برگزاری نمایشگاه CES را برعهده دارد، با کم‌اهمیت جلوه دادن موج خروج‌ها، اشاره کرد که تا ۲۳ دسامبر تعداد ثبت‌نام‌های جدید بیشتر از خروج‌ها بوده و معتقد است اقدامات بهداشتی و ایمنی آن برای محافظت از شرکت‌کنندگان کافی است. این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

ساخت فضای نمایشگاهی غرفه داران به‌خوبی در حال انجام است و بیش از ۲۲۰۰ عنوان شرکت و استارتاپ در نمایشگاه حضور خواهند داشت، حتی در همین هفته ۱۴۳ متقاضی دیگر را ثبت‌نام کرده‌ایم. برای آن دسته از شرکت‌کنندگانی که نمی‌توانند در لاس وگاس به ما بپیوندند، می‌توانند به صورت مجازی این رویداد را دنبال کنند. جزئیات مهم در مورد پروتکل های بهداشتی به‌روز شده و روند ورود به نمایشگاه را می‌توان در CES.tech یافت.

این‌ در حالی است که وضعیت در روزهای اخیر تغییر کرده است و دو روز پیش آمریکا یک رکورد جدید را در موارد ابتلا به سویه‌ی جدید کووید-۱۹ ثبت کرد. در شهرستان لارک به مرکزیت لاس‌وگاس، جایی که قرار است این رویداد برگزار شود، ۱۱ درصد از آزمایش‌ها نتایج مثبت دارند. همچنین این شهرستان به‌عنوان یکی از مناطقی معرفی‌شده که نرخ ابتلا به این بیماری در آن رو به افزایش است.

همین موضوع اندکی باعث نگرانی مسئولان برگزاری این نمایشگاه شد و تصمیم گرفتند تا اقدامات ایمنی جدی‌تری اتخاذ کنند. البته نمایشگاه به‌کلی لغو نمی‌شود اما مدت برگزاری آن یک‌ روز کوتاه‌تر شده و هفتم ژانویه به‌عنوان آخرین روز این نمایشگاه از سوی انجمن CTA تعیین شده است. سوم و چهارم ژانویه تنها روزهایی است که کنفرانس های مطبوعاتی و سخنرانی‌های اصلی برگزار می‌شود.

استارتاپ‌ها در صورت لغو شدن این رویداد ضربه‌ی بزرگی می‌بینند

افزون‌ بر این، در مدت برگزاری نمایشگاه روی پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری نظارت می‌شود. این پروتکل‌ها شامل پوشیدن ماسک و ارائه‌ی گواهی واکسیناسیون است و از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود که ۲۴ ساعت قبل از حضور در محل برگزاری نمایشگاه، تست فوری بدهند.

همچنین ایستگاه‌های کمک‌های اولیه در نمایشگاه مستقر شده‌اند تا به‌ محض اینکه شخصی علائمی از خود نشان داد بلافاصله به‌ آنجا مراجعه کند. CTA اعلام کرده است که در پایان نمایشگاه از مسافرانی که از شهرهای دیگر به نمایشگاه آمده‌اند، تست PCR رایگان به‌عمل خواهد آمد. گری شاپیرو، مدیر عامل CTA، از تصمیم خود مبنی‌بر برگزاری این رویداد به صورت حضوری دفاع کرده و گفته است:

CES به‌عنوان تأثیرگذارترین رویداد فناوری جهان، بر تعهد خود مبنی‌بر برگزاری گردهمایی برای نمایش محصولات و بحث درباره‌ی ایده‌هایی که در نهایت زندگی ما را بهتر می‌کند، ثابت قدم است. ما نمایش را به سه‌ روز کاهش می‌دهیم و اقدامات بهداشتی جامعی را برای ایمنی همه شرکت‌کنندگان در نظر می‌گیریم. همه‌ی ما ریسک‌هایی را خواهیم پذیرفت، اما بدون ریسک هیچ نوآوری‌ای وجود ندارد.

شاپیرو همچنین به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپایی اشاره کرد که این رویداد را به‌عنوان نقطه‌ی آغاز پیشرفت و ترقی خود قلمداد می‌کنند و در صورت لغو شدن آن ضربه‌ی بزرگی به‌آن‌ها وارد می‌شود چراکه این رویداد در سال گذشته نیز به‌صورت کاملاً مجازی برگزار شد.

تا زمان نگارش این مطلب، غرفه‌داران بزرگی همچون ال‌جی، سامسونگ و سونی هنوز تصمیمی بر خروج نگرفته‌اند. آنچه اهمیت دارد این است که چند شرکت بزرگ تا زمان شروع رویداد باقی می‌مانند و آیا این رویداد همچنان به اندازه‌ی کافی بدون حضور فیزیکی آن نام‌های بزرگ جذاب خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات