معرفی جذاب‌ترین فناوری‌های CES 2020 که به خواب بهتر کمک می‌کند

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
در CES 2020 شاهد جذاب‌ترین فناوری‌هایی بودیم که به خواب بهتر کمک می‌کنند و بهترین عملکرد را برای خواب عمیق ارائه می‌دهند.
تبلیغات

یکی از بخش‌های مربوط به سلامت در CES 2020 به فناوری‌های خواب اختصاص داده شده بود. این فناوری‌ها برای افرادی که خواب خوبی در شبانه‌روز ندارند بهترین انتخاب خواهند بود. درواقع سری محصولات گسترده‌ای در رابطه با خوابیدن بهتر، ردیابی خواب و کمک به مغز برای داشتن خوابی عمیق در CES 2020 ارائه شدند. در میان محصولات و فناوری‌های ارائه شده برای خواب بهتر شاهد هدبندهایی برای ردیابی خواب و تشخیص مشکلات بی‌خوابی، برنامه‌هایی برای تنظیم چرخه‌ی خواب، تشک‌های هوشمند، حسگر‌های تخت‌خواب و موارد این‌چنینی بوده‌ایم. در ادامه برخی از جالب‌ترین فناوری‌های خواب را که در CES 2020 ارائه شدند معرفی خواهیم کرد؛ برخی به بازار عرضه شده‌اند و برخی دیگر فعلا درحد نمونه‌ی اولیه هستند.

دستگاه Restore

فناوری های خواب در CES 2020

در CES 2020، شرکت Hatch دستگاهی به‌نام Restore معرفی کرد که با قابلیت پخش صداهای آرامش‌بخش و نور مطالعه ارائه شده است. درواقع فرد می‌تواند با کمک این دستگاه از صداهایی مانند نویزهای خواب‌آور، صدای آب، باد یا صداهای زیبا و طبیعی دیگر بهره ببرد و به خواب برود. همچنین امکان تنظیم زمان‌بندی در ساعات خاص بیداری فرد وجود دارد تا در شرایطی که در ساعات معمول دچار بی‌خوابی شد دوباره با صداهای آرامش‌بخش به خواب برود. درواقع دستگاه قابلیت این را دارد تا اگر فرد در نیمه شب دچار بی‌خوابی شد دوباره او را به خواب ببرد. از سوی دیگر امکان هشدار برای بیدار شدن نیز با صداهایی زیبا مانند صدای پرندگان وجود خواهد داشت. دستگاه Restore به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

تخت‌خواب هوشمند Climate360

فناوری های خواب در CES 2020

تختخواب هوشمند جدید Climate360 که در CES امسال معرفی شد، محصولی از شرکت Sleep Number است که از قابلیت تنظیم و کنترل دما بهره برده و به افراد کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب بروند و در طول شب راحت‌تر بخوابند. این تخت‌خواب هوشمند درجه حرارت هر سمت را در طول شب به‌طور مستقل تنظیم می‌کند و بهترین دما را برای یک خواب راحت فراهم خواهد کرد. این تخت‌خواب برای داشتن خوابی بهتر در طول شب معرفی شده است. وقتی روی این تخت بخوابید در ابتدا ناحیه‌ی پا گرم می‌شود تا کمک کند سریع‌تر به خواب بروید. زمانی‌که فرد به خواب عمیقی فرو رفت، تختخواب کم‌کم سرد می‌شود تا فشار خون فرد را کاهش دهد و مجددا در زمان صبح، تخت به‌آرامی شروع به گرم شدن خواهد کرد. انتظار می‌رود که  تخت‌خواب هوشمند Climate360 در سال ۲۰۲۱ با قیمت ۸۰۰۰ دلار در دسترس قرار گیرد. البته هنوز قیمت‌گذاری بین‌المللی این محصول اعلام نشده است، اما این رقم در حدود ۶۱۰۰ دلار خواهد بود.

هدبند Urgonight

فناوری های خواب در CES 2020

هدبند Urgonight به اندازه‌گیری نوار مغزی یا ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز خواهد پرداخت و در نهایت با متصل شدن به یک برنامه، بازی‌هایی را برای آموزش کنترل امواج مغز و هدایت مغز به سمت یک خواب راحت ارائه خواهد کرد. این دستگاه به فرد، فعالیت مغز را به‌صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد و همچنین تمرینی برای کنترل فعالیت مغز آموزش خواهد داد. دستگاه باید سه روز در هفته و روزی ۲۰ دقیقه استفاده شود. Guirec Le Lous، مدیرعامل شرکت Urgotech اشاره کرده است که شرکت قصد دارد تا فناوری‌های گسترده‌ای را دراین‌زمینه ارائه کند و خوابی آرام را به افراد هدیه کند. هدبند Urgonight با قیمت ۵۰۰ دلار از ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد.

تخت‌خواب هوشمند Dux

فناوری های خواب در CES 2020

در CES 2020، شرکت سوئدی Dux نیز تخت‌خوابی هوشمند معرفی کرد که به بلندگویی با نام تجاری Stelle و پشتیبانی از قابلیت دستیار صوتی الکسا مجهز شده است. این بلندگو که در زیر تخت جای گرفته، به چرخه‌ی خواب فرد کمک خواهد کرد. اد کوری، مدیر شرکت Dux اعلام کرد:

می‌دانیم که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب، زمان بسیار مهمی بوده زیرا فرد برای خواب آماده می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با Stelle همکاری کنیم و شرایط خوبی را برای خواب فرد ارائه دهیم. درواقع این تخت هوشمند از قابلیت کاهش نور، حالت مدیتیشن و تغییر درجه حرارت بهره برده است و شرایط ایده‌آلی را برای خواب به ارمغان می‌آورد.

این تخت در ماه مه در فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه Duxiana در سراسر ایالات متحده در دسترس خواهد بود. نسخه بزرگ‌تر آن با قیمت ۴۹۵۰ دلار به فروش خواهد رسید.

هدبند Ebb Therapeutics

فناوری های خواب در CES 2020

به‌گفته‌ی دکتر اریک نوفزینگر، پزشک متخصص اختلالات خواب و بنیان‌گذار شرکت Ebb Therapeutics، معمولا ذهن‌های بیش‌فعال بیشتر دچار بی‌خوابی می‌شوند، درنتیجه برای رفتن به خوابی عمیق باید فعالیت مغز را کنترل و ذهن را آرام کنیم. هدبند Ebb Therapeutics یک دستگاه پوشیدنی خواب‌آور است. این هدبند درواقع پیشانی را با یک الگوریتم هوشمند خنک می‌کند و دمای مطلوب را برای کاهش فعالیت مغز به ارمغان می‌آورد. درنتیجه، فرد در طول شب به‌راحتی می‌تواند بخوابد و خواب آرامی داشته باشد. این محصول با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار عرضه شده و هم‌اکنون در دسترس مشتریان قرار دارد.

هدبند SmartSleep Deep Sleep 2

فناوری های خواب در CES 2020

فیلیپس جدیدترین نسخه از هدبند خواب SmartSleep Deep Sleep را در CES امسال معرفی کرده است. هدبند مذکور برای ایجاد یک خواب آرام از اطلاعات خواب فرد و نتایج تحقیقات پزشکان دراین‌زمینه استفاده خواهد کرد. هدبند جدید فیلیپس شامل سیستم صوتی است که به خواب بهتر کمک می‌کند و با قابلیت SmartAlarm فرد را به‌آرامی و در زمانی معین از خواب بیدار خواهد کرد. کاربر می‌تواند با استفاده از یک برنامه از طریق گوشی هوشمند خود و هدبند جدید، الگوهای خوابش را ردیابی کند. هدبند SmartSleep Deep Sleep 2 فیلیپس با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

هدبند Muse S

فناوری های خواب در CES 2020

هدبند Muse S دارای یک برنامه برای مراقبه و مدیتیشن است. درواقع کاربر با بستن این هدبند به سر می‌تواند فعالیت مغز، قلب، تنفس و حرکات بدن را بررسی کرده و موثرترین مدیتیشن را برای آرامش و خواب بهتر دریافت کند. نسخه‌ی S هدبند مخصوص خواب افراد طراحی شده و دارای صداهایی زیبا و آرامش‌بخش برای خواب سریع‌تر خواهد بود. این محصول با عملکرد ساده اما موفقیت‌آمیز خود تأثیر خوبی بر خواب افراد خواهد گذاشت. هدبند مورداشاره با هدف کمک به مردم برای مدیتیشن و مراقبه‌ی بهتر طراحی شده و تأثیر خوبی بر آرامش ذهنی و مغزی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات