استون مارتین سیستم جدید دوربین های سه گانه را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES 2020، استون مارتین سیستم جدید دوربین سه‌گانه برای تبدیل آینه‌ی عقب به صفحه‌ی دیجیتال را رونمایی کرد.
تبلیغات

استون‌مارتین به‌دنبال بهبود دید رانندگان خودروهای لوکس خود است. در‌این‌زمینه، این خودروساز بریتانیایی با همکاری شرکت جنتکس (Gentex) سیستمی مبتنی‌بر دوربین تولید کرده است که آینه‌ی عقب را به صفحه‌‌نمایشی تفکیک‌شده بدل می‌کند. این سیستم بدون حذف آینه‌ی عقب خودرو با استفاده از تکنولوژی جدید و دوربین‌های تعبیه‌شده روی سقف و کنار خودرو نمایی از عقب و اطراف خودرو را به‌صورت لحظه‌ای روی آینه‌ی عقب نمایش می‌دهد. این شرکت در نمایشگاه 2020 CES این سیستم جدید را رونمایی کرده است.

دوربین عقب استون مارتین

استفاده از دوربین‌های جانبی و آینه‌های عقب دیجیتال مدتی است در خودروهای مختلف به‌کار می‌رود؛ اما به‌نظر نمی‌رسد این سیستم‌ها بتوانند به‌زودی جای آینه‌های معمولی را به‌طور کامل بگیرند. به‌همین‌دلیل، استون‌مارتین با ترکیب تکنولوژی‌های جدید و آینه‌های معمولی تصمیم گرفته است راه‌حلی بینابین پیشنهاد دهد. آینه‌‌عقب جدید استون‌مارتین که با همکاری جنتکس ساخته شده، می‌تواند به‌طور کامل به نمایشگر تبدیل شود و نمایی همه‌جانبه از خودرو ارائه دهد. این آینه به سیستم خاموشی خودکار مجهز است که می‌تواند در زمان استفاده‌نکردن به‌عنوان نمایشگر، به حالت عملکرد عادی به‌عنوان آینه الکتروکرومیک بازگردد.

استون مارتین

این آینه به راننده اجازه می‌دهد حالت دلخواه خود از نمای دوربین‌ها را انتخاب کند. برتری این سیستم درمقایسه‌با تکنولوژی‌های مشابه در این است که استون‌مارتین با ادغام تکنولوژی جدید با آینه‌های معمولی جلو هرگونه ایراد فنی در دوربین‌ها یا کارکرد نامناسب در شرایط آب‌وهوایی بد را گرفته است. همچنین، این سیستم به تنظیم‌کننده‌ی خودکار مجهز است که با تشخیص تغییر زاویه‌ی آینه‌ها به‌وسیله راننده می‌تواند زاویه‌ی دوربین‌ها را برای ایجاد نمای بهینه از اطراف خودرو تغییر دهد. به‌علاوه، آینه‌‌عقب جدید استون‌مارتین می‌تواند در انواع صاف و خمیده تولید شود تا با استانداردهای محلی کشورهای مختلف هماهنگ باشد. انتظار می‌رود از این آینه در مدل‌های آینده‌ی استون‌مارتین استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات