اینتل کارت گرافیک DG1 را در رویداد CES 2020 به نمایش گذاشت

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با نمایش کارت گرافیک DG1، به کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2020 پایان داد.
تبلیغات

اینتل در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES، کامپیوتر Horseshoe Bend، نمونه‌ای اولیه از صفحات تاشو را معرفی کرد. اگرچه تلفظ نام این محصول بسیار سخت است، طرح مفهومی جالبی از دستگاه‌های خم‌شونده است که می‌توان امید داشت در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار جدید به‌کار گرفته خواهد شد. بعد از این محصول، اینتل با رونمایی کارت گرافیک DG1، به کار خود در اصلی‌ترین مجمع جهانی فناوری پایان داد.

اینتل پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود مشغول کار روی کارت گرافیک اختصاصی‌اش است؛ اما از آن موقع، اطلاعات چندانی درباره‌ی این محصول منتشر نشده بود. در رویداد CES، لیزا پیرس، معاون بخش معماری و کارت گرافیک و نرم‌افزار اینتل، روی صحنه آمد تا به‌طور خلاصه، نسخه‌ی نمایشی بازی Destiny 2 را نمایش دهد که روی کارت گرافیک DG1 اجرا می‌شد.

intel ces 2020

غیر از توصیفات اضافی همچون ذکر این نکته که DG1 توانایی ایجاد محتوا و گیمینگ بهینه‌سازی‌شده را دارد که روی معماری Xe اجرا می‌شود، اساسا تمامی نکات ذکرشده در این کنفرانس از قبل مشخص بود. هیچ حرفی از مشخصات DG1 یا انتظارات از عملکرد آن به‌میان نیامد. میزان نرخ فریم و رزولوشن تصویر و حتی جزئیات برای نسخه‎‌ی نمایشی بازی Destiny 2 نیز اعلام نشد.

به‌عبارت‌دیگر، مشخص نیست این کارت گرافیک جایگزینی برای پردازنده‌های گرافیکی مجتمع در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خواهد بود یا اینکه DG1 به‌عنوان جایگزینی برای کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD و در قالب لپ‌تاپ‌ها و مک‌های پرچم‌دار ۱۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. معماری گرافیکی Xe پایه و اساس پردازنده‌های سری تایگرلیک اینتل با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است که همین نکته در کنفرانس مطبوعاتی اینتل نیز ذکر شد. اینتل درادامه گفت پردازنده‌های سری تایگرلیک بعدها در سال جاری میلادی فروخته خواهند شد؛ اما بازه‌ی زمانی برای عرضه‌ی کارت گرافیک DG1 اعلام نکرد.

ناگفته نماند مدیران اینتل جزئیاتی از این محصول ارائه نکرده‌اند؛ اما یکی از نمایندگان این شرکت تراشه را برای عکس‌برداری دراختیار رسانه‌ها گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات