هدست گیمینگ HyperX با شارژر بی‌سیم Qi رونمایی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت HyperX با هدست بی‌سیم گیمینگ جدید به نمایشگاه CES 2020 آمد که کیفیت بالا را درکنار شارژ بی‌سیم به کاربر ارائه می‌کند.
تبلیغات

هایپر ایکس در نمایشگاه 2020 از عصو جدید خانواده‌ی هدست‌های بی‌سیم گیمینگ Cloud Fight خودد رونمایی کرد. محصول جدید به‌نام Cloud Flight S شناخته می‌شود و قابلیت مهم آن، سیستم شارژ بی‌سیم مبتنی بر Qi است. کاربر با استفاده از ابزار جدید به‌جای متصل کردن هدست به شارژر، گوشی چپ آن را روی پنل شارژ قرار می‌دهد. البته پنل شارژ Qi باید به‌صورت جداگانه خریداری شود.

Cloud Flight S اولین هدست مجهز به شارژ بی‌سیم نیست، اما یکی از معدود محصولات مخصوص بازی محسوب می‌شود که از استاندارد Qi برای شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند. قیمت ۱۵۹ دلاری هدست جدید HyperX (برابر با محصول سال گذشته) آن را به انتخابی مقرون‌به‌صرفه در بازار کنونی هدست‌های Qi تبدیل می‌کند. ازطرفی اگر در محصول جدید هایپرایکس به‌دنبال قابلیت‌های بیشتر همچون توسعه‌ی هماهنگی اتصال بی‌سیم ورای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر شخصی یا تغییر اتصال از Micro USB به USB-C بودید، با مشاهد‌ه‌ی محصول جدید ناامید خواهید شد.

محصول جدید هایپرایکس مانند نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ یعنی Cloud Flight با هر بار شارژ، ۳۰ ساعت کار می‌کند و دارای یک میکروفون تاشدنی قابل جابه‌جایی است. هدست با استفاده از فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز به گیرنده‌ی USB متصل می‌شود و با پلترم‌های PS4 و PS4 Pro و PC هماهنگ خواهد بود. پلترم‌های مذکور، به‌صورت پیش‌فرض از هدفون‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ایکس‌باکس وان چنین قابلیتی ندارد و حتی از فناوری اتصال مستقیم مایکروسافت هم بهره نمی‌برد. برای اتصال این دسته از هدفون‌های بی‌سیم به کنسول بازی نینتندو سوئیچ، می‌توان دانگل گیرنده را تنها به داک اختصاصی کنسول متصل کرد. خبرنگاران هنوز فرصت آزمایش Cloud  Flight S را با نینتندو سوئیچ نداشته‌اند.

HyperX Cloud Flight S

هایپرایکس برای حل چالش اتصال هدست جدید به پلتفرم‌های دیگر، یک کابل مجهز به پورت ۳/۵ میلی‌متری ارائه می‌کند که قابلیت اتصال به دستگاه‌های گوناگون ازجمله کنترلرهای ایکس‌باکس‌ وان یا کنسول سوئیچ را دارد. هدست‌های رقیب همچون SteelSeries Arctis 1 از راهکارهای جایگزینی برای اتصال به پلتفرم‌های گوناگون استفاده می‌کنند که هایپر ایکس می‌توانست از آن‌ها بهره ببرد. به‌عنوان مثال این دستگاه از یک آداپتور ۲/۴ گیگاهرتزی USB-C استفاده کرده که امکان ارتباط بی‌سیم صوتی را با کنسول سوئیچ و همه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به پورت مذکور، فراهم می‌کند. درنهایت شاید Cloud Flight S با قابلیت شارژ Qi یک گزینه‌ی حرفه‌ای به‌نظر برسد، اما ضعف آن در برطرف کردن چالش‌های ارتباطی، شاید خریداران را تاحدودی ناامید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات