NuraLoop، هدفون‌ بی‌سیم با قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته‌ صدا رونمایی شد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت استرالیایی Nura با محصولی هیجان‌انگیز در نمایشگاه  CES 2019 حاضر شده است.
تبلیغات

اولین سری هدفون‌های Nura پای این برند را به بازار تجهیزات صوتی بی‌سیم باز کردند. هدفون‌هایی که با طراحی دوگانه‌شان هم روی گوش و هم درون گوش سوار می‌شدند و آغازگر یک تحول در بازار هدفون‌ها بودند. نوآوری خاص این محصول، تشخیص نقاط ضعف شنوایی هر گوش با استفاده از آزمون‌های گسیل صوتی گوش بود؛ به‌نحوی که پس از این آزمون، پخش صدا به‌گونه‌ای تنظیم می‌شد که آن گام‌های خاصی که به‌دلیل ضعف سیستم شنوایی کاربر به‌خوبی شنیده نمی‌شدند، تقویت می‌شدند. این هدفون برای گوش به‌مانند عینک برای چشم عمل می‌کرد.

اما اکنون Nura به‌تازگی و در CES ۲۰۱۹ دومین سری هدفون خود را با نام NuraLoop معرفی کرد. طراحی جدید این سری، راحتی بیشتری را به هنگام استفاده، برای کاربر به ارمغان آورده و از نظر ظاهر هم بسیار شبیه به رسته‌ی هدفون‌های ورزشی است. آن آزمون شنوایی مهم نیز کماکان در این مدل وجود داشته و ارتقاء نیز یافته است. اما این تنها ویژگی برجسته‌ی این مدل جدید نیست؛ قابلیت‌هایی همچون تعدیل نویز، حالت شفافیت (ارسال صدای محیط به درون گوش به هنگام پخش صدا از هدفون) و همچنین امکان دریافت صدا از منبع خارجی توسط کابل با جک ۳.۵ میلیمتری اضافه شده است. طبق اعلام شرکت تولیدکننده، جک این کابل به‌صورت مغناطیسی جذب رابط روی هدفون می‌شود که طبیعتاً کارکرد جذابی خواهد بود.

NuraLoop

از ظاهر و ترکیب ورزشی آن می‌توان استنباط کرد که این محصول باید ضدآب باشد، اما هنوز معلوم نیست این مقاوم‌سازی مطابق با کدام استاندارد IP است. سازنده درخصوص عمر باتری آن به عبارت «برای تمام روز» بسنده کرده است.

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی سری اول، لرزش پوشش پلاستیکی هدفون در صداهای بم بود، به‌طوری که ارتعاش و لرزش آن کاملا ملموس بوده و  شنیدن صداهای بم را برای شنونده هیجان‌انگیزتر می‌کرد. اما در این مدل جدید به‌دلیل طراحی خاص و ابعاد بزرگتر که نتیجتاً وزن قطعات نرم آن نیز بیشتر است، آن امکان فراهم نیست.

از تبلیغات Nura در نمایشگاه برمی‌آید که این هدفون در اوایل سال جدید میلادی به بازار عرضه می‌شود؛ اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت آن نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات