ایکیا پرده هوشمند ارزان‌قیمت عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
ایکیا پرده‌های هوشمندی را معرفی کرده است که با استفاده از یک کنترل کوچک و بی‌سیم حرکت می‌کنند و همچنین قابلیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دارند.
تبلیغات

ایکیا (IKEA)، غول سوئدی تولیدکننده‌ی لوازم خانگی سال گذشته با معرفی چراغ‌های هوشمند با نام Trådfri ورود خود را به صنعت خانه‌های هوشمند اعلام کرد. ایکیا در سیستم چراغ‌های هوشمند خود مجموعه‌ی متنوعی از لامپ‌های LED، کیت سنسور حرکت، تنظیم سطح روشنایی و لامپ‌های LED را معرفی کرد که روی کابینت‌ها و درها نصب می‌شوند.

ایکیا سیستم نورپردازی هوشمند خود را با قیمت پایینی در فروشگاه‌های سراسر دنیا عرضه کرد و حال قصد دارد با ارائه‌ی پرده‌های هوشمند، گام دیگری در توسعه‌ی خانه‌های هوشمند بردارد. KADRILJ و FYRTUR پرده‌های هوشمند ایکیا هستند که به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از باتری با سیستم نورپردازی هوشمند Trådfri تعامل دارند؛ این یعنی نه تنها از پلتفرم نورپردازی ایکیا حمایت می‌کنند بلکه با الکسا، هوم کیت و گوگل اسیستنت نیز کار می‌کنند.

ایکیا / IKEA

پرده‌ی هوشمند ایکیا، باتری قابل شارژی دارد که توسط آن به‌آرامی حرکت می‌کند. زمانی‌که باتری در جایگاه خود قرار بگیرد، با کنترل سفیدرنگی جفت می‌شود و کاربر با استفاده از آن می‌تواند پرده را حرکت دهد. ایکیا همچنین در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که پرده‌های هوشمند قابلیت برنامه‌ریزی دارند و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص، در ساعت مشخصی باز یا بسته می‌شود.

پرده‌ی هوشمند ایکیا در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده و ۱۳ بهمن سال جاری عرضه خواهد شد. این پرده‌ها در پنج سایز اروپایی عرضه می‌شوند و بین ۹۹ تا ۱۵۵ یورو (حدود ۱۱۳ تا ۱۸۱ دلار) قیمت دارند. هنوز اعلام نشده است که این محصولات در انگلستان یا آمریکا عرضه خواهند شد یا خیر؛ اما اگر عرضه‌ی آن مانند چراغ‌های هوشمند باشد، به‌زودی در تمام مناطق در دسترس خواهد بود. ویدئوی زیر نحوه‌ی کار پرده‌ی هوشمند ایکیا را نشان می‌دهد:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات