کامپیوترهای جدید دل تماس‌های ورودی و پیام‌های متنی گوشی را نمایش می‌دهند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دل در نمایشگاه CES 2018 اپلیکیشن جدیدی  برای کامپیوترهای خود معرفی کرده است که به وسیله‌ی آن می‌توان تماس‌ها و پیام‌های گوشی را با کامپیوتر همگام‌سازی کرد.
تبلیغات

امکان پاسخگویی مستقیم به پیام‌های متنی و مشاهده‌ی اعلان تماس‌های ورودی از روی کامپیوتر، قابلیتی بسیار کاربردی است که مایکروسافت در جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ آن را در اختیار کاربران سیستم‌عامل خود قرار داد. با این حال، اکنون دل اپلیکیشنی به نام موبایل کانکت توسعه داده که قرار است به همراه کامپیوترهای جدید این شرکت عرضه شود و دقیقا همین قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این اپلیکیشن تماس‌ها و اعلان‌های گوشی را همگام‌سازی می‌کند و به شما امکان می‌دهد از روی کامپیوتر به آن‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این، در صورت اتصال این اپ با یک گوشی اندروید، می‌توانید محتویات صفحه‌ی آن را به‌طور کامل به کامپیوتر منتقل کنید؛ در نتیجه به‌راحتی می‌توانید از روی کامپیوتر خود از اپلیکیشن‌های اندروید استفاده کنید.

این اپلیکیشن در نسخه‌ی نمایشی خود که ماه گذشته منتشر شد، عملکرد سریع و یکپارچه‌ای داشت. هنگامی که تماسی وارد می‌شد، بلافاصله امکان مشاهده‌ی آن روی نمایشگر لپ‌تاپ وجود داشت.

Dell Mobile Connect

اغلب این ویژگی‌ها از جمله همگام‌سازی اعلان‌ها از طریق کورتانا، هم‌اکنون در دسترس کاربران ویندوز قرار دارد؛ اما همان‌طور که در تصاویر مشخص است، اپلیکیشن دل با ظاهر بهتری این ویژگی‌ها را فراهم می‌کند. اگر دل بتواند این قابلیت را دسترس کاربران بیشتری قرار دهد، نقطه‌ی مثبتی برای کامپیوترهایش به‌حساب خواهد آمد. با این حال، کاربران باید این اپلیکیشن را روی گوشی همراه خود نیز نصب کرده باشند.

آنچه اپلیکیشن دل را جذاب می‌کند، این است که امکان همگام‌سازی تماس‌ها و پیام‌ها از روی آیفون نیز وجود دارد. هرچند اپل  اجازه‌ی انجام چنین کاری روی گجت‌هایش نمی‌دهد؛ اما نماینده‌ی دل ادعا می‌کند که این اپلیکیشن با آیفون‌ها سازگار است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد و حتی درصورت محدود بودن عملکرد آن در مقایسه با گوشی‌های اندروید، یک نقطه‌ی قوت بزرگ برای دل محسوب خواهد شد.

با این وجود، دل اولین تولیدکننده‌ی کامپیوتری به شمار نمی‌رود که چنینی اپلیکیشنی منتشر کرده است. برای مثال، کورتانا برخی از این قابلیت‌ها را هم‌اکنون برعهده می‌گیرد. علاوه بر این، اچ‌پی از طریق اپلیکیشنی به نام فون وایس، امکان همگام‌سازی پیام‌ها، تماس و اعلان‌ها را فراهم می‌کند؛ اما عملکرد آن فعلا منحصر به تنها سه مدل از لپ‌تاپ‌های تجاری این شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات