ال جی از دو مانیتور با پنل Nano IPS و مخصوص کاربران حرفه‌ای رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
مانیتورهای جدید ال‌جی گزینه‌ی مناسب و جذابی برای کاربران حرفه‌ای و ویرایشگر‌های تصویر و ویدئو هستند.
تبلیغات

ال‌جی همواره مانیتور‌های جذابی برای کاربران حرفه‌ای در سبد محصولات خود داشته است. محصولات جدید این شرکت از فناوری Nano IPS در کنار استاندارد DisplayHDR-600 شرکت VESA بهره می‌برند؛ این استاندارد نشانگر قابلیت مانیتور در نمایش حداقل ۶۰۰ نیت برای بخشی از تصویر (برای تمام تصویر و بازه‌ی زمانی طولانی، حداکثر ۳۵۰ نیت) است. 

مانیتور ۳۴ اینچی فوق‌ عریض 34WK95U با رزولوشن 5K و فناوری Nano IPS

مانیتور ال جی LG

مانیتور ۳۴ اینچی فوق‌ عریض ال‌جی را می‌توان آرزوی هر کاربر حرفه‌ای دانست. این مانیتور به‌صورت مخصوص برای ویرایش ویدئو‌ی 4K کاربرد خواهد داشت؛ بدین ترتیب کاربران امکان نمایش کامل محتوا در رزولوشن اصلی در کنار فضای کافی جهت مشاهده‌ی هم‌زمان ابزار‌های ویرایش خواهند داشت. مانیتور ال‌ جی 34WK95U از نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای جایگزینی با چیدمان‌ دو مانیتور است. 

دریافت استاندارد DisplayHDR 600 از مؤسسه‌ی معتبر VESA، بدین معنی است که مانیتور 34WK95U توانایی نمایش واقعی رنگ‌های HDR را دارد. همچنین پنل‌های منطبق با این استاندارد نباید روشنایی رنگ مشکی بیشتر از ۰.۱ نیت داشته باشند؛ این موضوع به واسطه‌ی استفاده از فناوری Nano IPS به‌ دست آمده است.

تکنولوژی Nano IPS قابلیت نمایش ۹۸ درصد از رنگ‌های فضای سینمایی DCI-P3 را دارد. البته ال‌جی هنوز توانایی این مانیتور 5K در نمایش این میزان از رنگ‌ها را تأیید نکرده است. اما پشتیبانی از DisplayHDR 600 به‌معنای نمایش حداقل ۹۰ درصد رنگ‌های پروفایل DCI-P3 است که آن را به گزینه‌ی بسیار خوبی برای ویرایش فیلم‌های سینمایی تبدیل می‌کند.

مانیتور ۳۴ اینچی 34WK95U از درگاه تاندربولت ۳ بهره می‌برد که به‌گفته‌ی ال‌جی، امکان انتقال رزولوشن 5K با فرکانس ۶۰ هرتز فراهم می‌کند. ال‌جی هنوز به‌صورت رسمی قیمت مانیتور حرفه‌ای خود را اعلام نکرده است؛ اما گمانه‌زنی‌ها خبر از برچسب قیمتی ۱۵۰۰ دلاری آن می‌دهند. 

مانیتور ۳۲ اینچی 32UK950 با رزولوشن 4K و فناوری Nano IPS

مانیتور ال جی LG

دیگر مانیتور حرفه‌ای ال‌جی، مدل ۳۲ اینچی 32UK950 است که به دلیل رزولوشن 4K و قیمت کمتر، گزینه‌ی مناسبی برای عکاسان خواهد بود. این مانیتور نیز از فناوری نانو IPS پشتیبانی می‌کند تا توانایی نمایش دقیق رنگ‌ها را داشته باشد. ال‌جی برای این محصول خود نیز موفق به دریافت نشان HDR600 از VESA شده است. این مانیتور از نسبت رایج ۱۶:۹ و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. 

مانیتور 32UK950 نیز از درگاه نسل سوم تاندربولت پشتیبانی می‌کند تا بدون نیاز به هرگونه کابل اضافه، امکان انتقال هم‌زمان محتوای 5K و صدا را داشته باشد. این درگاه توان مورد نیاز برای لپ‌تاپ‌های ۶۰ وات را نیز از طریق همین پورت ارسال می‌کند. ال‌جی برای مانیتور ۳۲ اینچی جدید خود برچسب قیمت ۱۳۰۰ دلاری تعیین کرده است.

Nano IPS

فناوری نانو IPS را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های موجود در دنیای مانیتور‌ها دانست. پنل‌‌های IPS عموما به کنتراست استاتیک ۱۰۰۰:۱ محدود هستند و این موضوع امکان نمایش صحیح رنگ‌های HDR را که به کنتراست تقریبی ۴۰۰۰:۱ نیاز دارند فراهم نمی‌کند. 

در فناوری Nano IPS، محدودیت‌های کریستال مایع از طریق افزودن ذرات نانو به ال‌ای‌دی پنل برای جذب طول موج بیشتر، از بین می‌برد. براساس گزارش ال‌جی، این موضوع تراکم و خلوص رنگ‌های به نمایش درآمده را به‌صورت محسوسی بهبود می‌بخشد. این فناوری را می‌توان یکی از انواع کوانتوم‌دات دانست که در تلویزیون‌ها به کار گرفته می‌شود. با این حال بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که فناوری Nano IPS به‌کاررفته در مانیتور‌های ال‌جی توانایی رسیدن به کنتراست پنل‌های جدید پاناسونیک با فناوری Light Modulating Cells‌ که چیزی نزدیک به ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ اعلام شده است، داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات