اچ‌پی از وب‌کم سه بعدی Z 3D رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
اچ‌پی از وب‌کم سه‌بعدی به نام Z 3D رونمایی کرده است که به لبه‌ی بالای نمایشگر متصل می‌شود و امکان اسکن سه‌بعدی از اشیاء را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تبلیغات

اچ‌پی در سال ۲۰۱۴ از کامپیوتر بدون کیس Sprout با قابلیت تشخیص سه‌بعدی رونمایی کرد که بدون نیاز به ماوس و صفحه کلید و از طریق صفحه‌ی تعاملی و دوربین سه‌بعدی، دستورات کاربر را دریافت می‌کرد. اما این کامپیوتر با وجود فناوری جذابی که داشت چندان موفق نبود و مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

از طرفی اگر کامپیوتری قوی داشتید و می‌خواستید فناوری تشخیص سه‌بعدی اچ‌پی را به آن اضافه کنید، راه‌ حلی برایتان وجود نداشت. حال اچ‌پی پس از چهار سال از عرضه‌ی Sprout، دوربین سه‌بعدی جدیدی به نام Z 3D به لاس‌و‌گاس آورده است که قابلیت‌های شبیه به Sprout را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما اضافه می‌کند. 

به‌طور کلی Z 3D به کامپیوتر شما کمک می‌کند تا بتواند اطلاعات پیرامون دستگاه را به‌صورت سه‌بعدی دریافت کند. این دوربین که ابعاد نسبتا بزرگ‌تری از وب‌کم‌های رایج بازار دارد، می‌تواند در لبه‌ی بالای نمایشگر لپ‌ تاپ یا مانیتور شما نصب شود. پس از اتصال Z 3D به کامپیوتر می‌توانید به کمک فناوری واقعیت مجازی و قابلیت ضبط تصاویر سه‌بعدی، اسکن سه‌بعدی از اشیاء دنیای واقعی تهیه کنید. 

 از این دوربین می‌توان به‌عنوان یک دوربین معمولی نیز استفاده کرد و مثلا به اسکن اسناد یا گفتگوی تصویری پرداخت. البته با این دوربین نمی‌توانید میز پروژکشنِ چندلمسی کامپیوتر Sprout را در اختیار داشته باشید.

متأسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در‌باره‌ی Z 3D و زمان عرضه یا قیمت آن در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود با شروع به کار نمایشگاه CES 2018، اطلاعات بیشتری درباره‌ی این محصول ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات