این کامپیوتر اچ‌پی به جای ماوس و کیبورد از طریق پروژکتور کنترل می‌شود

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی راه جدیدی برای تعامل با کامپیوتر پیدا کرده است که در آن به جای ماوس و کی‌بورد از پروژکتور استفاده شده است.
تبلیغات

استفاده از پروژکتور برای ایجاد رابط کاربری تعاملی امری است که مایکروسافت تلاش‌های فراوانی را در رابطه با آن به انجام رسانده و حتی چند نمونه‌ی مفهومی را نیز در این رابطه معرفی کرده است. اما کمپانی اچ‌پی با عرضه‌ی کامپیوتر Sprout رابط‌کاربری جدیدی را برای پی‌سی‌ها معرفی کرد که ماوس و کیبورد نقشی در آن ندارد. با زومیت همراه باشید.

امروز کمپانی اچ‌پی کامپیوتر رومیزی خود را با نام Sprout معرفی کرد که تفاوت عمده‌ای با سایر پی‌سی‌های موجود در بازار دارد و آن حذف ماوس و کیبورد از این محصول است. Sprout از یک صفحه‌ی نمایش ۲۳ اینچی بهره می‌برد، اما تفاوت این محصول، وجود یک صفحه‌ی تعاملی با پشتیبانی از قابلیت چند لمسی است که یک پروژکتور اشیا را روی آن نمایش می‌دهد.

SproutPCInt

همانطور که در تصاویر می‌بینید، پروژکتور در قسمت فوقانی مانیتور قرار گرفته و اچ‌پی در ساخت آن از چهار دوربین در کنار فناوری RealSense 3D بهره گرفته است. همچنین باید به وجود دوربین ۱۴.۶ مگاپیکسلی اچ‌دی، پروژکتور HP DLP و یک لامپ ال‌ای‌دی اشاره کرد. این پروژکتور امکان اسکن کردن و انتقال تصاویر مربوط به انواع اشیا دو بعدی و سه‌بعدی را به کامپیوتر امکان پذیر می‌کند.

علاوه بر قابلیت اسکن، کاربر قادر است تا با استفاده از استایلوس، روی تصویر اسکن شده تصاویری را ترسیم کرده و این سند را حرکت دهد. در صورت نیاز به کیبورد نیز، پروژکتور یک کیبورد مجازی را روی صفحه‌ی تعاملی منتشر خواهد کرد که با بهره‌‌‌‌گیری از اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی تایپ، کاربران قادر خواهند بود تا به‌راحتی از کیبورد لمسی خود استفاده کنند. اچ‌پی برای استفاده‌ی بهتر از محصول خود، اپلیکیشن‌هایی را نیز توسعه داده است. Sprout مبتنی بر سیتسم‌عامل ویندوز بوده و همچنین یک حافظه‌ی یک ترابایتی به‌همراه CPU اینتل Core i7 اینتل در پشت صحنه به ایفای نقش می‌پردازند.

Sprout قادر است تا تصاویر و در واقع رابط‌کاربری هر اپلیکیشنی را که می‌تواند حتی شامل اپلیکیشن شبیه‌ساز پیانو باشد. اچ‌پی برای محصول خلاقانه‌ی خود کابردهای خلاقانه‌ای را نیز در نظر گرفته است. با توجه به‌همکاری اخیر مایکروسافت با فتوشاپ برای ایجاد قابلیت‌های لمسی بیشتر روی ابزار‌های لمسی، به‌نظر می‌رسد تلاش‌های جبهه‌ی ویندوز برای دوستی با ابزار‌های لمسی ادامه دارد. اچ‌پی نیز برای تولید این محصول با کمپانی‌های مایکروسافت، اینتل، 3M و تگزاس اینسترومنتز همکاری کرده است. Sprout PC از تاریخ ۹ نوامبر با قیمت ۱٫۸۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات