آنر ویو 10 با عنوان «اولین گوشی شما با هوش مصنوعی» در CES 2018 به نمایش درآمد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
آنر، جزئیات بیشتری از گوشی پرچم‌‌دار جدید خود با نام Honor View 10 در نمایشگاه CES 2018 ارائه داد.
تبلیغات

در ماه دسامبر ۲۰۱۷، هواوی از گوشی Honor View 10 رونمایی کرد که به تراشه‌ی اختصاصی برای پردازش محتوای مربوط به هوش مصنوعی مجهز شده است؛ بدین شکل، بار پردازشی پردازنده اصلی کاسته می‌شود. این برند چینی در نمایشگاه CES 2018، از زمان استفاده کرد و در رویداد اختصاصی خود، عرضه‌ی گوشی پرچم‏‌دار جدیدش را جشن گرفت.

در ادامه نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری گوشی Honor View 10 خواهیم داشت. این مدل به نمایشگر ۵.۹ اینچی مجهز شده است که نسبت ابعاد ۲ به ۱ دارد؛ رزولوشن صفحه‌نمایش، +FHD+ یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. تراشه کرین ۹۷۰ که از آن در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو نیز استفاده شده، قلب تپنده‌ی پرچم‌‏دار جدید برند آنر است؛ این پردازنده از فرآیند پردازش ۱۰ نانومتری برخوردار است و هسته‌های آن روی فرکانس ۲۳۶۰ گیگاهرتز، عمل می‌کند. اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه، برعهده‌ی حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی این گوشی است.

Honor View 10

Honor View 10، حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌‏سازی ارائه می‌دهد و باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت آن، استفاده از این گوشی را برای مدت طولانی ممکن می‌کند. لازم به‌ ذکر است که پرچم‌دار جدید سری وی آنر از فناوری شارژ سریع SuperCharge هواوی بهره می‌گیرد. برخلاف رویه‌ی رایج که محصولات رده‌بالا با پنل پشتی از جنس شیشه عرضه می‌شوند، برند آنر ترجیح داده است از فلز برای پنل پشتی بهره بگیرد. صفحه‌نمایش بخش قابل‌ توجهی از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

گوشی جدید برند آنر برای عکاسی به دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی متکی است. بهره‌گیری از واحد پردازشی عصبی در تراشه کرین ۹۷۰ باعث شده است عملکرد Honor View 10 در زمینه عکاسی بهبود پیدا کند؛ گوشی به‌صورت خودکار، صحنه‌‌های مختلف عکاسی را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن‌‌، بهترین تنظیمات اعمال می‌شود. پرچم‌دار ۲۰۱۸ برند آنر قادر است ۱۳ صحنه‏‌ی مختلف از جمله طبیعت، محیط‌های برفی، حیوانات و ... را تشخیص دهد. در هر ثانیه، نزدیک به ۳۳ بار گوشی محیط را بررسی می‌کند تا بهترین تنظیمات روی میزان نوردهی، دمای رنگ و گزینه‌های مربوط به شاتر اعمال شود. آنر همچنین با اسنپ‌چت وارد همکاری شده است تا به اشتراک‌گذاری تصاویر سلفی ساده‌تر شود؛ کافی است دکمه‏‌ی مجازی داخل دوربین را فشار دهید.

Honor View 10

کرین ۹۷۰ با استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) می‌تواند متون موجود در تصاویر را به‌سرعت ترجمه کند؛ یک نسخه اختصاصی از برنامه مترجم مایکروسافت به همراه Honor View 10 ارائه شده است که سرعت بیشتری دارد و دقیق‌تر خواهد بود. همچنین هوش مصنوعی فعالیت روزانه شما را با دقت زیر نظر می‌گیرد تا عملکرد گوشی را بهبود دهد.

از جمله دیگر قابلیت‌‏هایی که پرچم‌دار جدید برند آنر ارائه می‏‌دهد، می‌توان به سیستم تشخیص چهره اشاره کرد. البته بد نیست اشاره کنیم که قابلیت مذکور، از طریق الگوریتم‌های نرم‌افزاری و دوربین سلفی، قادر به تشخیص چهره‌ی کاربران است. با وجود سیستم تشخیص چهره، Honor View 10 به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده است؛ حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک هستند؛ اما حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی هوم در پایین صفحه‌نمایش ادغام شده است.

Honor View 10

برند آنر برای اینکه قابلیت‌های واحد پردازش عصبی را ارتقاء دهد، تصمیم گرفته است SDK لازم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا به NPU در تراشه کرین ۹۷۰ دسترسی داشته باشند. به همین جهت، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی مرتبط با هوش مصنوعی برای Honor View 10 یا سری میت ۱۰ تولید کنند؛ همچنین این امکان فراهم شده است تا قابلیت‌های برنامه‌های فعلی به منظور استفاده از هوش مصنوعی، بهبود پیدا کند. در ویدیوی تبلیغاتی که برند آنر نمایش داده است، مشاهده می‌شود کاربران با استفاده از فرامین صوتی در Honor View 10، قادر به کنترل پهپاد هستند.  

Honor View 10

گوشی پرچم‌دار جدید برند چینی در حال‌ حاضر با پرداخت مبلغ ۴۹۹ یورو در اروپا قابل خرید است که با تبدیل قیمت، Honor View 10 نزدیک به ۶۰۰ دلار قیمت دارد. گوشی مذکور به‌‏زودی در ایالات متحده عرضه خواهد شد؛ هرچند، زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات