هنکل آلمان فناوری را به سالن‌های زیبایی می‌آورد

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هنکل سرویس جدیدی راه‌اندازی کرده است که سالن‌های زیبایی را به فناوری تشخیص جنس مو مجهز می‌کند.
تبلیغات

شرکت ۱۴۰ ساله‌ی هنکل آلمان فناوری SalonLabs خود را برای استفاده در سالن‌های زیبایی عرضه کرد.

این فناوری به سالن زیبایی این امکان را می‌دهد که ساختار مولکولی موی شما را تجزیه و تحلیل کند و از مشاوران متخصص زیبایی شوارتسکف، شامپوی متناسب با موی شما را درخواست کند.

در صورتی که شامپوی مناسب موی شما وجود داشته باشد، طی چند ساعت توسط فروشگاه آمازون به شما تحویل داده می‌شود؛ در غیر این‌صورت، سالن شامپوی مورد نظر را با دستگاه مخصوص تولید خواهد کرد.

نیل داک، نایب‌رئیس شرکت هنکل، می‌گوید: «ما برای ساخت سالن‌‌لبس عوامل زیادی را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانیم اکوسیستم کاملی برای تشخیص نوع مو و حفظ سلامت آن ایجاد کنیم. ما روند حدس زدن این موضوع را که چه شامپویی مناسب موی مشتری است، تبدیل به روند تشخیص نوع مو و ساخت شامپوی متناسب با آن تغییر داده‌ایم.

دستگاه تشخیص موی هنکل

با استفاده از این فناوری، ابتدا آرایشگر سالن موی فرد را در SalonLab Analyzer قرار می‌دهد. این دستگاه یک تحلیل‌گر کوچک است که تارهای مو را با استفاده از حسگرهای نوری و شبه‌ مادون قرمز در سطح مولکولی بررسی می‌کند تا مواردی مانند ضخامت، رطوبت و رنگ واقعی موی فرد را تشخیص دهد. این دستگاه موارد متعددی را از ریشه تا نوک تارهای مو ارزیابی می‌کند. سپس داده‌های به‌دست‌‌آمده را به اپلیکیشن SalonLab Consultant ارسال می‌کند. این اپلیکیشن شامل الگوریتم‌هایی است که توسط دانشمندان شرکت هنکل برای تعیین نوع شامپوی مخصوص افراد توسعه داده شده است. بنابراین مواد مورد نیاز موی شما تعیین و شامپوی مناسب موی شما توسط SalonLab Customizer ساخته می‌شود.

دستگاه تحلیل موی هنکل

این سیستم قادر است صدها ترکیب مختلف از مواد اولیه و رایحه‌های گوناگون را سریعا تولید کند و در اندازه‌های مناسب استفاده‌ی سالن یا بطری‌های کوچک بریزد. همچنین یک برچسب اختصاصی مستقیما از سالن‌‌لب کاستومایزر روی بطری زده خواهد شد.

بعد از چند هفته می‌توانید برگردید و بررسی کنید که آیا شامپوی مصرف‌شده تأثیری داشته است یا خیر. از نکات مثبت این فناوری تحویل نسبتا آنی شامپوی اختصاصی است. همچنین امکان مشاهده‌ی نتایج توصیه‌ها روی آی‌پد وجود دارد. یک تصویرسازی به سبک واقعیت افزوده نیز برای نمایش مواردی مانند رنگ واقعی موی شما وجود دارد.

شرکت هنکل در سال ۱۸۷۶ به ثبت رسید و در حال حاضر با ۵۰ هزار کارمند، درآمدی برابر با ۲۲.۴ میلیارد دلار دارد. قیمت‌ سرویس مورد بحث هنوز مشخص نیست؛ اما زمان و مکان آغاز عرضه، نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ و اروپا اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات