اسپیکرهای هوشمند؛ کلید حضور گوگل در CES 2018

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از غیبت چندساله‌ی غول‌های آمریکایی حوزه‌ی تکنولوژی، امسال گوگل به صرافت آن افتاده است تا با تمرکز بیشتر روی بلندگوهای هوشمند، بیش از پیش به رقیبش آمازون نزدیک‌ شود.
تبلیغات

در سال‌های گذشته همواره شاهد این مسئله بوده‌ایم که نمایشگاه CES در لاس‌وگاس به جولانگاهی برای کمپانی‌های شرقی تبدیل شده است و خبری از کمپانی‌های بزرگ سیلیکون ولی در این نمایشگاه نیست. در سال‌های دور کمپانی‌های بزرگی در این نمایشگاه حاضر می‌شدند و محصولات خود را در جریان CES رونمایی می‌کردند؛ اما ترتیب دادن گردهمایی‌های اختصاصی و مراسم اختصاصی برای رونمایی از آخرین محصولات باعث شده است دیگر خبری از اپل، مایکروسافت و کمپانی‌هایی نظیر گوگل در لاس‌وگاس نباشد. اما امسال رقابت برای حضور پررنگ‌تر در بازار گجت‌های پوشیدنی، باعث شده است گوگل به صرافت شرکت در نمایشگاه CES 2018 بیفتد.

بر اساس گزارش USA Today، با نگاهی به محیط برگزاری نمایشگاه CES 2018 در وگاس می‌توان به‌روشنی شعار «Hey Google» متعلق به غول جستجو را مشاهده کرد که بیشتر یادآور دستوری صوتی برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند این کمپانی است. دستیار صوتی هوشمند گوگل را می‌توان در بسیاری از گجت‌های گوگل یافت. گوگل طی سال ۲۰۱۷ تمرکز خود روی تولید سخت‌افزار را بیش از پیش افزایش داد. غول جستجو رقیب اصلی خود را بلندگوهای هوشمند اِکوی آمازون می‌داند که این روزها انتشار آمار نشان از فروش پرتعداد آن‌ها دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط آمازون، بلندگوی هوشمند آمازون یا همان اکو را باید پرفروش‌ترین کالای این شرکت در طول دوران تعطیلات سال نوی میلادی خواند؛ مخصوصا نسخه‌ی مینی این اسپیکر هوشمند با نام دات که برچسب قیمت ۴۹.۹۹ دلاری آن کمک زیادی به فروش بالای این گجت دیجیتال کرده است.

انتظار می‌رود گوگل در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018 در غرفه‌ی خود بازدیدکنندگان را با ویژگی‌های گوگل اسیستنت که در بلندگوی این کمپانی یا همان گوگل هوم تعبیه شده است، بیش از پیش آشنا کند. در کنار گوگل، تولیدکنندگان دیگری نیز وجود دارند که استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل را در محصولات سخت‌افزاری خود در دستور کار قرار داده‌اند؛ برای مثال می‌توان به ال‌جی اشاره کرد که گوگل اسیستنت را در تلویزیون‌های هوشمند جدید مبتنی بر webOS خود مورد استفاده قرار داده است.

گوگل برای گسترش استفاده از دستیار صوتی هوشمند خود باید تعداد شرکای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را بیش از پیش افزایش دهد. با توجه به اینکه بیش از ۱۸۰ هزار نفر در CES به‌عنوان بازدیدکننده شرکت می‌کنند و بیش از ۴۰۰۰ شرکت‌کننده در لاس‌وگاس حاضر می‌شوند، این نمایشگاه فرصت خوبی برای گوگل است تا قابلیت‌های سیستم صوتی هوشمند خود را به کاربرانش معرفی کند.

با وجود اینکه اپل در نمایشگاه حضور رسمی ندارد؛ اما محصولات مبتنی بر پلتفرم HomeKit این کمپانی در CES 2018 حضور پررنگی خواهند داشت. بسیاری از کمپانی‌ها محصولاتی سخت‌افزاری مبتنی بر این پلتفرم توسعه داده‌اند. برای مثال می‌توان با استفاده از گجت‌های توسعه‌یافته مبتنی بر پلتفرم HomeKit، لوازم خانگی را از طریق دستورات صوتی سیری کنترل کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات