کورتانا دستیار صوتی خودروهای بی ام و و نیسان می‌شود

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
نیسان و بی‌ام‌و با همکاری مایکروسافت قصد دارند دستیار صوتی کورتانا را به خودروهای خود بیاورند.
تبلیغات

دو روز پیش نیسان تیزری را پخش کرد و از همکاری خود با مایکروسافت برای استفاده از دستیار صوتی کورتانا در خودروهایش گفت. امروز این کمپانی اطلاعات دقیقی در این باره منتشر کرده است. نیسان به‌طور مستقیم با مایکروسافت همکاری می‌کند تا از پلتفرم Conected Vehicle Platform که از آژور، کورتانا و آفیس ۳۶۵ بهره می‌برد، استفاده کند. کورتانا به خودروهای نیسان اضافه خواهد شد تا دستورات صوتی را دریافت و تنظیمات مورد نظر کاربر را در خودرو اعمال کند.

نیسان یکپارچه‌سازی خودروهای خود با کورتانا را در قالب یک ویدیو به نمایش در آورد که در آن، مثلا از کورتانا پرسیده می‌شود برنامه‌ی امروز من چیست؟ و از آنجایی که کورتانا به تقویم روزانه‌ی شما متصل است، برنامه جلسات یا دیگر مواردی را که تعیین کرده‌اید، اطلاع رسانی می کند. نیسان همچنین نشان داد کورتانا توانایی یافتن نزدیک‌ترین مسیر به مقصد را نیز دارد.

نیسان در CES اعلام کرد بی‌ام‌و هم در حال کار روی یکپارچه‌سازی خودروهای خود با کورتانا و استفاده از پلتفرم Conntected Vehicle مایکروسافت است. بی‌ام‌و قصد دارد دسترسی به کورتانا را از طریق نمایشگر داشبورد میسر کند و از طریق آن امکان کنترل رویدادها، اضافه و کم کردن به لیست امور روزانه، مطالعه اخبار و ... را میسر کند. 

بی ام و کورتانا

مایکروسافت نیز درباره‌ی همکاری خود با شرکت‌های خودروساز، گفته است که قصد دارد پلتفرم Connected Vehicle خود را امسال رونمایی کند. این پلتفرم از سرویس‌های ابری مایکروسافت بهره می‌برد و دستیار صوتی کورتانا به عنوان اینترفیس اصلی آن برای دریافت دستورات و اطلاع‌رسانی به کار گرفته می‌شود. پلتفرم مایکروسافت به خودروسازان در زمینه ساخت خودروهای خودران نیز کمک می‌کند. 

جالب است بدانید که مایکروسافت تلاش می‌کند کورتانا را در لوازم خانگی نیز به کار گیرد و مثلا در یخچال‌، توستر یا تنظیم‌کننده‌ی دمای خانه، کورتانا به عنوان اینترفیس ارتباطی با کاربران نقش ایفا کند. به این ترتیب به زودی شاهد حضور کورتانا در اینترنت اشیاء نیز خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات