کوری روباتی از بوش که می‌خواهد عضوی از خانواده‌ی شما باشد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
کوری (Kuri) ربات جدیدی است که قصد دارد عضوی از خانواده‌ی شما باشد و همچون اعضاء خانواده، دوستش داشته باشید.
تبلیغات

شرکت می‌فیلد رباتیک یکی از استارتاپ‌های بوش است که به مدت دو سال روی ساخت کوری کار کرده است. این ربات ساخته شده تا آن را دوست داشته باشید و بتواند دستورات صوتی شما را همچون گوگل هوم یا الکسا آمازون درک کند و انجام دهد. تفاوت کوری با رقبا این است که، به شکلی طراحی شده تا به مسائل شخصی اعضاء خانواده اهمیت بیشتری بدهد و در برابر مکالمه‌هایی که با کاربران انجام می‌دهد، چهره مرتبط با آن به خود بگیرد. 

ربات کوری طوری طراحی شده است که بتواند به پرسش‌ها و درخواست‌های مختلف کاربران پاسخ دهد، درست شبیه اکو یا گوگل‌ هوم اما با این تفاوت که کوری می‌تواند روی چرخ‌های خود حرکت کند و مثلا شما را دنبال کند و موزیک مورد علاقه‌تان را پخش کند. این ربات با اکثر سرویس‌های موسیقی معروف مانند اسپاتیفای یا اپل موزیک سازگار است و می‌تواند نقش اسپیکر بلوتوث متحرک را برایتان ایفا کند. 

Kuri ربات کوری

کوری یک دوربین فول‌اچ‌دی دارد تا بتواند نقش دوربین امنیتی محل کار یا منزل شما را نیز ایفا کند و از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS تصویر خانه را برایتان پخش کند. این ابزار به IFTTT نیز متصل می‌شود و امکان ارائه‌ی هشدار به طرق مختلف را میسر می‌کند. 

برای فعال شدن کوری تنها کافی است بگویید: «Hey Huri» و سپس دستور مورد نظر خود را به زبان بیاورید. کوری می‌تواند از طریق دوربینی که روی سر آن تعبیه شده است، اعضاء خانواده را تشخیص دهد. به این ترتیب مثلا اگر فرزند خانواده به خانه برسد، می‌تواند به پدر و مادر پیغام بفرستد و این موضوع یا موارد دیگر را اطلاع‌رسانی کند. 

زمان دقیق عرضه‌ی کوری هنوز اعلام نشده است اما با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توانید آن را پیش‌خرید کنید و اولین نسخه از آن با قیمت ۶۹۹ دلار احتمالا اواخر امسال به دست افرادی که پیش‌خرید کرده‌اند، خواهند رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات