مدل مفهومی آف‌رود رنو چیزی مانند پهپاد از سقف خود به پرواز در می‌آورد

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
رنو مدل مفهومی خودروی آف‌رود خود را به نام Kwid معرفی کرده است که یک پهپاد یا به قول رنو شی‌ پرنده همراه آن است.
تبلیغات

سوای تاکو-کاپتر (ربات پرنده‌ای که برای تحویل تاکو استفاده می‌شود) و same-day shipping (سیستم تحویل محموله‌ی فدکس توسط پهپاد)، همراه کامل و مناسبی برای خودروی آف‌رود هستند. آنها می‌توانند مسیرها و مکان‌ها را دیده‌بانی کرده و به گم نکردن مسیر کمک می‌کند. این دقیقاً کاری است که مدل مفهومی رنو Kwid قولِ آن را به شما می‌دهد.

این خودروساز فرانسوی تلاش می‌کند تا به بازار هند، جایی که کراس‌اورهای کامپکت رایج هستند، برگردد و Kwid امید رنو برای جذب خریداران جوان است.

واضح است که به همراه داشتن یک پهپاد (یا به قول رنو «همراه پرنده») بیشتر یک طرح است تا یک تولید واقعی، ولی وجود آن تا حدودی با عقل جور در می‌آید. این پهپاد کوچک می‌تواند از طریق یک تبلت بر روی داشبورد کنترل شود یا با دادن مسیر در GPS به راننده در مورد موانع موجود در مسیر هشدار داده، برای خودرو تصاویر فرستاده یا از حرکت Kwid تصویربرداری کند.

طراحی داخلی از لانه‌های پرنده‌گان الهام گرفته شده و صندلی جلویی آن می‌تواند سه نفر را به طوری که راننده در وسط قرار دارد، در خود جای دهد. همچنین ظرفیت صندلی‌های عقب دو نفر است. قدرت بوسیله‌ی یک موتور کوچک ۱.۲ لیتری تامین شده و از طریق یک جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود؛ رنو عنوان کرده است که ممکن است در Kwid از موتور الکتریکی هم استفاده شود، ولی از مشخصات دقیق فنی آن اطلاعاتی ارائه داده نشده است.

در حالت عادی این خودرو یک مدل مفهومی بوده و بیشتر یک نمونه‌ی طراحی است که به طراحی آینده‌ی رنو اشاره می‌کند، ولی اندیشیدن به مزایای استفاده از پهپاد برای علاقه‌مندان به این نوع خودروها بسیار عاقلانه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات