رنو ارسال قطعات خودرو به ایران را از سر گرفت

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
پس از یک وقفه‌ی شش ماهه در ارسال قطعات اولیه، رنو ارسال مقدار محدودی از قطعات مورد نیاز برای مونتاژ خودروهای تولیدی تحت لیسانس خود را به ایران آغاز کرد.
تبلیغات

در ده روز اخیر بخشی از قطعات رنو تندر، که یکی از محصولات کارخانه‌ی داچیا‌ی رومانی است، به ایران‌خودرو ارسال شده است تا این محصول را تولید می‌کند. این قطعات در اثر لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی که در تاریخ 30 دی ماه آغاز شده است، از رومانی بارگیری شده و به ایران ارسال گشته‌اند.

بازه‌ی شش ماهه‌ی رفع تحریم‌ها برای رنو و سایر کمپانی‌های حاضر در بازار خودروی ایران، فرصت مناسبی است تا به تقویت رابطه‌ی خود با کمپانی‌های خودروسازی ایران همچون ایران‌خودرو و پارس‌خودرو بپردازند. همچنین این کمپانی‌ها درصدد محکم کردن جای پای خود پیش از ورود سایر کمپانی‌ها همچون جنرال‌موتورز است که می‌تواند رقیب سرسختی برای کمپانی‌های فرانسوی باشد.

براساس اعلام ژیلس‌نرمند، مدیر بخش آسیا و آسیای‌میانه رنو، بازه‌ی شش ماهه فرصت مغتنمی است تا رنو بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی را وارد چرخه‌ی تولید نماید.

مجموع تیراژ تولید خودرو در سال 2011 در ایران به رقم 1.6 میلیون دستگاه رسید. در سال 2011 تحریم‌های بین‌المللی بر علیه ایران شدت گرفت که به موجب آن رنو تحویل 64,500 خودرو را در سال 2013 در ایران از دست داد. با احتساب فروش سالانه 1 تا 1.5 میلیون دستگاه خودرو در بازار ایران، کشورهای فرانسوی می‌توانند یکی از بی‌رقیب‌ترین بازار‌های خود را باز پس بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات