تویوتا همچنان بهترین در زمینه‌ی فروش در سال ۲۰۱۳ و جنرال موتورز و فولکس‌واگن نیز در تعقیب آن

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
برای دومین سال متوالی، تویوتا خودروساز شماره‌ی ۱ دنیا شد و جنرال‌موتورز و فولکس‌واگن نیز به ترتیب پشت سر آن قرار گرفته‌اند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۳، تویوتا ۹.۹۸ میلیون خودرو در سراسر دنیا به فروش رساند؛ در حالیکه جنرال‌موتورز و فلوکس‌واگن به ترتیب ۹.۷۱ و ۹.۷ میلیون خودرو فروختند. برای سال ۲۰۱۴ خودروساز شماره ۱ دنیا مصمم است که با هدف ۱۰.۳۲ میلیون عدد، رکورد ۱۰ میلیونی خود را بشکند و نسبت به سال گذشته‌ی خود ۴ درصد رشد پیدا کند. این درحالی است که در سال ۲۰۰۷ تویوتا پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۰۹ به فروش ۱۰.۴ میلیون خواهد رسید. ولی مسیر فروش ۱۰ میلیونی با ترکیبی از موانع مانند رکود بزرگ اقتصادی، تغییرات در شرکتای همکار و فاجعه‌ی سال ۲۰۱۱ توهوکو-فوکوشیما، مواجه شد.

پیش از این تویوتا در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ نیز خودروساز شماره ۱ دنیا بود و پیش از اینکه در سال ۲۰۱۲ با اختلاف ۴۵۱ هزار خودرو نسبت به جنرال‌موتورز در سال ۲۰۱۲ مجددا مقام اول را کسب کند، در سال ۲۰۱۱ جایگاه خود را با اختلاف اندکی به جنرال‌موتورز داده بود. فروش تویوتا و جنرال موتورز به ترتیب ۲ و ۴ درصد در سال ۲۰۱۳ رشد داشته است.

اگرچه این اخبار و پتانسیل رد شدن از مرز ۱۰ میلیون خودرو درسال، مدیر این خودروساز یعنی آکیو تویودا، را خوشحال خواهد کرد، ولی حجم تولید، عامل اصلی ایجاد انگیزه در استراتژی کلی او نمی‌باشد. در عوض، ساخت خودروهای بهتر و تغییر در روش تولید، مانند سیستم تولید معماری جهانی جدید تویوتا، تمرکز اصلی خودروساز شماره ۱ جهان می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات