رانندگی با تویوتا i-Road در CES 2014: سه چرخه، دو سرنشینه و بدون بنزین

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا بار دیگر خودروی اکتریکیِ عجیب و غریب و سه چرخه‌ی خود را در نمایشگاه CES 2014 به نمایش گذاشت که بیشتر هیبریدی از موتورسیکلت و خودرو می‌باشد.
تبلیغات

i-Road نخستین بار در نمایشگاه خودروی جنوا در سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد، i-Road عجیب و غریب تویوتا اصلا شبیه خودروهای عادی نیست. در واقع گذاشتن نام «خودرو» روی آن به معنی بسط معنی خودرو می‌باشد. این وسیله بیشتر شبیه یک وسیله‌ی حمل و نقل است که مستقیماً از آینده آمده‌است. یک حاملِ باریک، الکتریکی و سه چرخه که به صورت خودکار هنگام پیچ‌های تند خود را خم می‌کند. این خودرو ظرفیت دو نفر سرنشین را داشته و حدود ۴۵ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. با یکبار شارژ این خودرو تنها ۴۸ کیلومتر را طی می‌کند.آکیهیرو یاناکا در مورد i-Road چنین گفت:

 این خودرو کوچکی و جمع و جوری موتورسیکلت و پایداری و راحتی یک خودرو را با هم دارد!

باریکی و سرعت پایین این خودرو بدین معنی است که می‌تواند در خطوط مخصوص موتورها نیز حرکت کند.

toyota 2

راندن i-Road (حداقل در بار اول) تا حدودی ترسناک به نظر می‌رسد

منظر داخلی i-Road هیچ شباهتی به یک خودروی استاندارد ندارد و بسیار تنگ و باریک بوده و حتی برای بستن کمربند ایمنی خود فضای بسیار کمی در اختیار شما می‌گذارد. راندن این خودرو برای بار اول واقعاً ترسناک است. با این دلیل که این خودرو تماماُ الکتریکی بوده و احساس آدم در حرکت به صورت طبیعی بسیار متفاوت با حرکت در حالتی است که موتور درگیر می‌شود. حتی در سرعت‌های پایین خودرو به شدت در پیچ‌ها خم می‌شود. هرچه سرعت بیشتر باشد میزان خم شدن خودرو بیشتر می‌شود و هرچه شما سریع‌تر حرکت کنید شعاع دور زدن شما بیشتر می‌شود. رانندگی با i-Road هرچه که باشد بسیار هیجان‌انگیز است.

toyota 3

ای خودرو دارای قدرت ماور فوق‌العاده‌ای می‌باشد و همچنین پاسخ‌دهی بسیار سریعی دارد و فوراً به حرکات شما واکنش نشان داده و قادر است در لحظه بایستد. از طرف دیگر، مانند تمام خودروهای الکتریکی، شتاب آن پایین است که البته بخاطر سرعت و محدوده‌ی حرکت آن، برای مسافت‌های کوتاه بسیار مناسب است. تویوتا اشاره کرد که محصول نهایی i-Road از این مدل مفهومی سریع‌تر خواهد بود ولی اشاره‌ای به میزان آن نکرد.

در کل i-Road تا حدودی شگفت‌انگیز بوده و تصور ما از خودروی کوچک هرگز خودرویی با شکل و شمایل i-Road نبوده‌است. گزینه‌ی حمل و نقل با خودرویی مانند i-Road برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک و در مسافت‌های کوتاه می‌تواند راه گشا باشد. در حال حاضر هیچ حرفی از قیمت این خودرو به میان نیامده‌است.

Toyota-iRoad-rear-cornering

در پایان می‌توانید به تماشای ویدیوی رانندگی با i-Road در نمایشگاه CES 2014 بنشینید.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات