آئودی یک مغز کامپکت برای خودروهای خودران در CES 2014 معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
یک کامپیوتر به اندازه‌ی یک کتاب که قادر به راندن خودرو باشد، می‌تواند برای رسیدن به تولید انبوهِ این فناوری کمک بکند. روز دوشنبه آئودی در CES 2014 یک بورد به نام zFAS برای خودروی بدون راننده معرفی کرد.
تبلیغات

آئودی یک بورد به اندازه‌ی کتاب که قابلیت راندن یک خودرو را دارد روز دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی CES به نمایش گذاشت. این خودروساز ادعا می‌کند که این کامپیوتر، که zFAS نامیده شده‌است، پیشرفت قابل توجهی در فناوری خودکارسازی خودرو می‌باشد؛ چراکه این کامپیوتر برای قرار گرفتن در خودروهای کنونی، به اندازه‌ی کافی کامپکت بوده و نیازی به تغییر طراحی در آنها نمی‌باشد.

2f0a9606-1

در طول این مراسمِ، معرفی خودروهای مختلف آئودی که به zFAS مجهز شده بودند، به صورت خودکار بهمراه مدل مفهومی خودروی جدید آئودی که قرار بود معرفی شود، به روی صحنه آمدند.این خودرو، همانطور که پیش‌تر در مقالات زومیت مطالعه کرده‌اید آئودی لیزرلایت کوآترو اسپورت نامیده می‌شود و به قول آلریش هاکرنبرگ، رئیس فنی آئودی، قادر به «piloted driving» می‌باشد.آلریش در خصوص فناوری رانندگی خودکار این شرکت گفت:

در CES سال گذشته نیز فضای اطراف موتور خودروها پر از کابل و لوازم الکترونیکی بود. دوره‌ی نمونه‌ی اولیه تقریباً به اتمام رسیده‌است. اکنون زمان آن رسیده‌است که برای تولیدات جدی آماده شویم.
ku-xlarge-1

سیستم‌های رادار برد بالا و متوسط، چندین دوربین تصویربرداری، یک اسکنر لیرزی و سنسور‌های تشخیص فاصله‌ی مافوق‌صوتی در جلو و پهلوهای خودرو همه و همه به قدری کوچک هستند که از دید انسان پنهان بمانند. بهترین خودروی بدون راننده‌ی شناخته شده، SUV اصلاح شده‌ی لکسوس که توسط گوگل بکار برده می‌شود، یک اسکنر لیزری بزرگ دارد که در بالای خودرو به راحتی دیده می‌شود.

سال گذشته در همین نمایشگاه، آئودی در مورد پیشرفت مهندسان خود در کوچک کردن اسکنرهای لیزری و سنسورهای دیگری که برای نظارت محیط اطراف خودرو بکار می‌روند، صحبت کرده‌ بود. هاکنبرگ در مراسم معرفی گفت که این شرکت برای کوچک کردن zFAS از Nvidia کمک گرفته‌است. این دستگاه از دو پردازنده‌ی Nvidia که عموماً در ساخت تبلت‌ها از آنها استفاده می‌شود، قدرت می‌گیرد.آئودی به اینکه فناوری پایلوت درایوینگ خود چه زمانی به صورت تجاری در دسترس خواهد بود اشاره‌ای نکرد. جز اینکه خودروهای مجهز به zFAS قادر به رانندگی در ترافیک و پارک کردن خودکار خواهند بود، هیچ اشاره‌ی دیگری به قابلیت‌های این خودروها نشد.

self.parking

باوجود پیشگامی گوگل در وسایل نقلیه‌ی خودکار، بسیاری از خودروسازان بر این عقیده‌اند که خودکارسازی کامل خودروها نزدیک است و چندین خودروساز نیز فناوری آن را برای برابری یا حتی غلبه بر خودروی خودکار گوگل دارند. به‌رحال به گفته رئیس آئودی، راپرت استادلر، در آینده، مردم به صورت کاملا عادی و روزمره به خودروهای خود اجازه خواهند داد تا جای آنها رانندگی کند. استادلر فناوری پایلوت درایوینگ را با عنوان ورود آئودی به قلمروی جدید توصیف کرد:

امروز ما دوره‌ای از تغییرات اساسی را شاهد هستیم که در آن ما از تصحیح اتومبیل به بازتعریف تحرک در حال گذار هستیم.

آئودی همچنین خبر از شراکت خود  با گوگل و همچنین با شرکت سازنده‌ی چیپ‌های موبایل، کوآلکام، اعلام کرد. کوالکام قرار است برای خودروهای آئودی چیپ‌های بی‌سیم 4G LTE فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات