آئودی کواترو لیزرلایت چراغ جلوهایی دارد که پرتوهای لیزر می‌تاباند

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
هالوژن، زنون و LED بعنوان بروزترین فناوری‌ها برای استفاده به عنوان چراغ جلوی خودرو شناخته می‌شوند. ولی آئودی این را برای آینده کافی ندانسته و برای ارتقای چراغ‌های جلو بوسیله‌ی لیزر برنامه دارد!
تبلیغات

بله این چراغ‌ها از نوع اسلحه‌های لیزری نیستند، ولی به طور شگفت‌انگیزی روشن می‌باشند. آئودی برآورد کرده‌است که فناوری لیزر فاصله‌ی دید را تا دوبرابر افزایش دهد. در حالت عادی فاصله‌ی دید ۱۵۲ متر است ولی به گفته‌ی این شرکت با استفاده از لامپ‌های لیزری این میزان به ۳۰۴ متر افزایش می‌یابد.

پرتوهای بالای لیزر تنها در یک خودرو وجود دارند و آن مدل مفهومی آئودی کوآترو لیزرلایت است. مدیرعامل آئودی، روپرت استادلر، می‌گوید این چراغ‌ها بر روی خودروهای تولیدی نیز نصب خواهند شد ولی حرفی از تاریخ خاصی برای ارائه آن به میان نیاورد.

علاوه بر بهبود بخشیدن به روشنایی، چراغ‌های جلوی لیزری از آنجا که بسیار کوچک‌تر از سایر فناوری‌ها هستند، به طراحی کلی نیز کمک خواهند کرد: این بدین معنی می‌باشد که طراحان می‌توانند از فضاهایی که معمولا برای چراغ‌های جلو در نظر گرفته می‌شد، برای چیزهای دیگری استفاده کنند.

آئودی تنها خودروسازی نیست که به این فناوری علاقه‌مند می‌باشد، BMW نیز در حال توسعه‌ی آن بوده و قصد دارد بعنوان یک گزینه روی برخی از مدل های خود در سال جاری چراغ‌های لیزری جلو قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات