گوگل با همکاری انویدیا و چندین کمپانی خودروسازی سعی در اتصال اتومبیل‌ها به اکوسیستم خود دارد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گویا حوزه‌های کنونی فعالیت گوگل، عطش این غول بزرگ را سیر نکرده است و این کمپانی در نظر دارد تا حوزه‌ی جدیدی را به زنجیره‌ی اکوسیستم اندروید متصل کند و این حوزه‌ی چیزی نیست جز دنیای پرطرفدار اتومبیل‌ها.
تبلیغات

پیش‌تر اخباری در مورد همکاری کمپانی‌ آلمانی آئودی با غول فناوری جهان در زومیت منتشر شد؛ اما امروز گوگل رسما ورود به حوزه‌ خودروها را با عرضه‌ی سیستم‌عامل اندروید برای استفاده در اتومبیل‌ها تأیید کرد. شاید استفاده از گوگل‌گلس در نسل جدید جنسیس هیوندای نیز در این راستا باشد. گوگل علاوه بر آئودی، با کمپانی‌های دیگری نیز در این رابطه همکاری می‌کند که شامل جنرال‌موتورز، هیوندای و هوندا می‌شود. در مورد ساخت چیپ‌ها و سخت‌افزار مورد نیاز نیز، همانطور که صبح امروز مطلع شدید، انویدیا وارد این حوزه شده و گوگل در این راستا نیز با انویدیا همکاری می‌کند.

مجموعه‌ی کمپانی‌های حاضر در این پروژه درصدد ایجاد بستری امن‌ و تسهیل رانندگی هستند. با ورود نوکیا و اپل به بازار انتظار می‌رود سال پرباری را برای استفاده از فناوری‌های موجود در خودروها شاهد باشیم. اپل نیز در حال توسعه‌ی سیستم Siri Eyes Free‌در برخی مدل‌های هوندا است. مطمئنا رقابت اکوسیستم اندروید و اپل در به تسخیر درآوردن خودروها نیز جالب‌توجه خواهد بود.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات