فورد و آئودی به دنبال معرفی با شکوه محصولات خود در نمایشگاه CES 2014 هستند

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
نام‌های بزرگی همچون آئودی، کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، مرسدس و تویوتا، نمایشگاه بین‌المللی CES را به یک نمایشگاه خودروی مهم تبدیل کرده‌اند.
تبلیغات

بر طبق اعلام انجمن الکترونیکی مصرف‌کنندگان، فضای اختصاص یافته به شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته‌ است.

به نقل از سایت رسمی CES، حداقل ۱۷ درصد از خانواده‌های آمریکایی در حال حاضر صاحب خودروهایی مجهز به نوعی سیستم ارتباطی نظیر«OnStar» یا «Ford Sync» می‌باشند. این گروه صنعتی انتظار دارد که فروش فناوری‌های داخل خودرو در سال ۲۰۱۴ با رشد ۲۰ درصدی به ۱۱ میلیارد دلار برسد.

audi-laser-light-sport-quattro-concept-designboom02

آئودی امسال در CES غرفه‌ی میانی را به خود اختصاص داده است و بر طبق اظهارات روپرت استادلر، رئیس این کمپانی، آنها قصد داشتند خود را در موضوعات و زمینه های بیرون آمده از CES سال گذشته در صنعت خودرو، نظیر توانایی افزایش ارتباط خودروها و همچنین پتانسیل ایجاد خودروهای بدون راننده، توسعه دهند.

البته آئودی چیزهای جدیدی نیز برای ارائه در نمایشگاه دارد:‌ شروع به کار خودروی مدل مفهومی جدید. «آئودی اسپرت کوآترو لِیزرلایت» برای اولین بار به جهان معرفی خواهد شد و همانطور که از نامش پیداست دارای چراغ‌های لیزری می‌باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده، این خودروساز آلمانی مدعی شده که «چراغ جلوهای لیزری این خودرو با کارایی بسیار بالاتر خود تمام سیستم‌های پیشین را محو خواهد کرد.»

آلریچ هاکنبرگ، عضو هیئت مدیره آئودی که مسئول توسعه‌ی فنی کارخانه می‌باشد، در یک جمله در خصوص این خودرو گفته است: «ما در اینجا آینده‌ی آئودی را به نمایش خواهیم گذاشت.»

C-MAX-Solar-Energi

آئودی تنها خودروسازی نیست که در این نمایشگاه مدل جدید خود را معرفی می‌کند؛ بلکه فورد نیز خودروی های‌تکِ خود را معرفی خواهد کرد: خودروی مدل مفهومی هیبریدی خورشیدی به نام « C-Max Solar Energi». این خودرو با ترکیبی از بنزین و نیروی الکتریکی کار می‌کند و محدوده‌ی حرکت آن ۹۹۸ کیلومتر می‌باشد. فورد ادعا می‌کند که این خودرو اولین مدل از این نوع خودروهاست که نیروی الکتریکی بدون اتکا به نیروی دیگری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

ford-c-max-solar-energi-concept-at-ces-2014 100451299 l

مارک تینسکی، مدیر جهانی زیرساخت الکتریکی ساختن خودروهای فورد، در خصوص این خودرو می‌گوید: «مدل مفهومی فورد سی-مکس سولار انرژی، ستاره‌ی درخشان جدیدی در زمینه‌ی حمل و نقل الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشد.»

بیش از ۱۲۵ شرکت فناوری خودرو در نمایشگاه CES امسال شرکت خواهند داشت.

مزدا جزو شرکت‌کنندگان جدید امسال بوده و سیستم «مدل مفهومی مزدا» را که شامل اضافه کردن ویژگی‌هایی شبیه به گوشی‌های هوشمند به خودروهای خود است را به نمایش خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات