خودرو مفهومی فورد از انرژی خورشیدی تغذیه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
فورد مدل مفهومی C-MAX هیبریدی را با قابلیت تامین انرژی از طریق سلول‌های خورشیدی، در نمایشگاه CES به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

کمپانی‌های خودروسازی یک به یک در حال ساخت خودروهایی با قابلیت استفاده از انرژی‌های پاک و در نتیجه آلایندگی کمتر هستند. خودروهای هیبریدی و الکتریکی تا حدودی مشکلات مربوط به آلایندگی را حل کرده‌اند، اما این خودروها نیز نیروی الکتریکی خود را از برق شهری تامین می‌کنند که غالبا توسط نیروگاه‌های حرارتی با سوخت فسیلی تولید می‌شود. از این‌رو، فورد مدل هیبریدی خود را با امکان تامین انرژی الکتریکی توسط باتری‌های خورشیدی در نمایشگاه CES 2014 ارائه خواهد داد.

کمپانی فورد نیز یک خودروی مفهومی معرفی نموده است که چنین کاردکری دارد. فورد، اولین کمپانی خودروسازی جهان است که برای اولین بار مدلی را در قالب خط تولید و تولید انبوه به بازار عرضه کرده است. کمپانی خودروسازی امریکایی فورد مدل C-MAX را با قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی به بازار عرضه کرده است. این مدل تمامی ویژگی‌های نسخه‌ی هیبریدی را دارد و تنها تفاوت آن تامین انرژی الکتریکی نه از طریق برق شهری یا خود خودرو، بلکه از راه باتری‌های خورشیدی است که در سقف این خودرو تعبیه شده است.

پنل مورد استفاده در این خودرو اندکی با نمونه‌های موجود تفاوت دارد. لایه‌ی شیشه‌ای موجود روی این پنل، همچون ذره‌بین عمل کرده و اشعه‌های تابشی را با تمرکز و قدرت بیشتری روی پنل‌های می تاباند. این خودروی مفهومی هفته‌ی پیش‌رو در نمایشگاه CES 2014 به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از آن نیز توسط محققان فورد و دانشمندان در موسسه‌ی جورجیا‌تک مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که پنل مورد استفاده در این خودرو توسط جورجیاتک توسعه داده شده است. این محققات تست‌های نهایی را برای سنجش امکان عرضه‌ی C-MAX Solar Energy انجام خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات