گوگل و توسعه‌ی اندروید به‌عنوان سیستم‌عامل خودروهای آئودی

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
گویا فعالیت در زمینه‌ی اتومبیل‌ها حوزه‌ی جدیدی است که گوگل در نظر دارد در آن به فعالیت بپردازد. صنعت خودروسازی حوزه‌ای است که پتانسیل بالایی برای استفاده از سیستم‌های هوشمند در آن وجود دارد، مطمئنا همگام‌سازی سیستم‌ناوبری خودرو با تلفن‌هوشمند اندرویدی، بسیار جذاب خواهد بود.
تبلیغات

براساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل در حال همکاری با خودروساز آلمانی آئودی است تا توسعه‌ی سیستم‌جدیدی برای سرگرمی و همچنین پردازش اطلاعات در درون خودروها براساس سیستم‌عامل اندروید را ایجاد کند. این دو کمپانی در نظر دارند تا در نمایشگاه CES 2014 پرده از همکاری یکدیگر بردارند.

مطمئنا دامنه‌ی این همکاری با کمپانی‌های دیگری نیز گسترده خواهد شد، لازم‌به‌ذکر است که انویدیا نیز به‌عنوان تولید‌کننده‌ی چیپ‌های مورد نیاز وارد این حوزه از فعالیت خواهد شد تا با طراحی چیپ‌هایی برای اندروید، امکان استفاده از این چیپ‌ها را در خودروها ممکن کند. این سیستم قابلیت‌های فراوانی خواهد داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به پخش موسیقی، سیستم‌ ناوبری و مسیریابی، اجرای اپلیکیشن‌های مرتبط و سرویس‌های مبتنی بر اندروید اشاره کرد که در خودروها از آن استفاده خواهد شد.

فعالیت‌های گوگل در ادامه‌ی ارایه‌ی سیستم iOS in the Car توسط اپل در کنفرانس WWDC 2013 است که امکان استفاده از قابلیت‌های iOS را از طریق سیستم‌ هوشمند خودرو ممکن می‌کند. این قابلیت امکان استفاده از امکانات ابزار‌های اپلی را از طریق خودروو برای راننده و همچنین سایر افراد ممکن می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات