تماشا کنید: لینکلن مدل MKC با موتور 2.3 لیتری اکوبوست را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
لینکلن یکی از کمپانی‌های مطرح در زمینه‌ی تولید خودروهای لوکس در ایالات متحده است. شاید برخی تا به حال نام لینکلن را نشنیده‌ باشند، اما مطمئنا قریب به اتفاق این افراد برای حداقل یک بار خودرویی با برند لینکلن را مشاهده کرده‌اند. درصورتی که یکی از علاقمندان به فیلم‌های سینمایی باشید، مطمئنا در این فیلم‌ها، نمونه‌ای از لیموزین‌های لینکلن را با چراغ‌هایی کشیده در جلو و چراغ‌های یکدست قرمز رنگ و تقریبا مثلثی در عقب دیده‌اید. این کمپانی پرده از جدیدترین مدل MKC‌ خود برداشته است که در ادامه نگاهی به ویژگی‌های آن خواهیم کرد.
تبلیغات

امروز کمپانی خودروسازی لینکلن، مدل MKC 2015 را معرفی کرد. یک SUV کوچک که براساس مدل مفهومی MKC که در دی ماه سال گذشته رونمایی شد، تولید شده است. خودروی تولید شده مشخصات ظاهری فراوانی را از کانسپت مورد نظر به عاریه گرفته است.

همچنین کمپانی لینکلن عنوان کرده که این خودرو اولین نمونه‌ای است که از موتور 2.3 لیتری اکوبوست استفاده می‌کند. این موتور شامل چهار سیلندر است که از وجود توربوشارژر نیز بهره می‌گیرد و بازده آن برابر با یک موتور شش سیلندر است. موتور 2.3 لیتری MKC، قدرت 275 اسب بخاری را در 5500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد.

موتوری که در مدل‌های استاندارد این خودرو ارائه داده خواهد شد، یک موتور 2 لیتری اکوبوست است که 240 اسب بخار قدرت را در 5500 دور دقیقه ارائه می‌دهد. لینکلن موتور 2.3 لیتری را برای مصارفی با کارکرد بالا طراحی کرده است.

هر دو موتور ارائه شده در این مدل، از یک اگزوز سه کاناله استفاده می‌کنند که به یک توربوشارژر دو پروانه‌ای متصل شده‌اند، یعنی به‌جای استفاده از یک پروانه برای توربوشارژر از دو پروانه استفاده شده است که موجب بالا رفتن بازده توربوشارژر شده است. براساس گفته‌های کارخانه‌ی سازنده، مصرف سوخت در این موتور در حدود 15 درصد نسبت به موتور‌های شش سیلندر بهینه‌تر شده است. این خودرو در سه‌ ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات