خودروی گوگل بهتر از شما رانندگی می کند!

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
خودروی بدون راننده گوگل از زمان معرفی تا کنون سر و صدای زیادی به پا کرده است. گوگل سعی داشته تا طی این مدت اقدامات متنوعی را برای بهینه‌سازی این خودرو پیاده‌سازی نماید. حال این کمپانی مدعی شده که بر اساس اطلاعات به دست آمده، خودروی بدون راننده آن بسیار ایمن‌تر و دقیق‌تر از یک راننده واقعی عمل می‌کند!
تبلیغات

اگرچه موانع زیادی بر سر راه عرضه‌ی عمده‌ی خودروهای بدون راننده وجود دارد ولی گوگل یک قدم به این هدف نزدیک‌تر شده است. آنها از طریق آنالیز یک سری داده ثابت کرده‌اند که خودروهای بدون راننده‌ی آنها از رانندگان متوسط ایمن‌تر و نرم‌تر رانندگی می‌کنند.

کریس آرمسون، سرپرست پروژه‌ی خودروی بدون راننده‌ی گوگل، گفته است که آنالیز داده‌های جمع‌آوری شده از هزاران کیلومتر رانندگی خودروهای بدون راننده نشان داده است که ماشین‌های خودکار نه تنها با رعایت فاصله‌ی ایمنی از خودروی جلویی امن‌تر هستند، بلکه هوش مصنوعی آنها بسیار نرم‌تر و دقیق‌تر از رانندگان حرفه‌ای شتاب گرفته یا می‌ایستند.

آرمسون به این موضوع که این خودروها در شرایط آب و هوایی نامناسب، مانند برف و باران شدید، چگونه عمل می‌کنند، نپرداخت، ولی با اطمینان می‌توان به این نتیجه رسید که این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات