تمامی آمار و ارقام مربوط به مک‌لارن P1

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
در این مقاله شما را با جزئیات بیشتری از ابرخودروی مک‌لارن آشنا خواهیم ساخت. برای آمار و ارقام و اطلاعات رسمی این ابرخودرو اماده باشید: ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در ۶.۸ ثانیه، حریفی نبود؟!
تبلیغات

کمربند‌هایتان را محکم ببندید چرا که مک‌لارن اطلاعات مربوط به عملکرد مدل P1 را اعلام کرده است. اعداد به طرز نگران کننده ای کوچک هستند و البته در بعضی موارد تقریبا بزرگ هستند. بعنوان مثال رقم سوخت ترکیبی ۶.۹۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است!

اما اطالاعاتی که در زیر می‌بینید شما را شگفت زده خواهد کرد. کمی زمان می‌برد تا بتوانید این آمار را هضم کنید!!

  • ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۸ ثانیه
  • ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۸ ثانیه
  • ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۶.۵ ثانیه
  • استندینگ کوارتر (زمان و سرعت ماشین در مسافت یک چهارم مایل معادل ۴۰۰ متر): ۹.۸ ثانیه و ۲۴۵ کیلومتر در ساعت

مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ (با آمار صفر تا صد ۲.۸ ثانیه و صفر تا دویست ۷.۹ ثانیه) را شکست داد. به نظر می‌رسد تا اینجای کار مک‌لارن توانسته انتظارات ما را پاسخ دهد. اما پس از آن ۹۰۳ اسب بخار ترمز و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر که تنها ۱۳۹۵ کیلوگرم را می‌کشد، می‌بینیم که مک‌لارن از انتظارها فراتر رفته و نسبت قدرت به وزن بسیار خوب ۶۴۷ اسب بخار ترمز بر تن را با نام خود یدک می‌کشد.

McLaren-P1-figs-mid1

البته سوالی که همه می‌خواهند پاسخ آن را بدانند این است که آیا مک‌لارن P1 با این آمار و ارقام، ویرون سوپر اسپرت بوگاتی را پشت سر می‌گذارد؟ نه کاملا! هر دو تقریبا نسبت نیرو به وزن یکسانی دارند (۶۴۴ اسب بخار ترمز بر تن برای آخرین مدل ویرون)، ولی از نظر زمانی ویرون مدعی است که ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۵، ۰ تا ۲۰۰ را در ۶.۷ و ۰ تا ۳۰۰ را در ۱۴.۶ و استندینگ کوآرتر را در ۹.۷ ثانیه انجام می دهد (فراموش نشود که از سیستم 4WD کمک می‌گیرد). البته سرعت آن به ۳۴۹ کیلومتر در ساعت محدود نشده و سرعت نهایی‌اش ۴۳۱ کیلومتر در ساعت است.

می دانیم که بوگاتی ویرون ۱۹۴ گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر از اگزوز خود خارج می کند و بنابراین از آئودی TT RS و لوتوس اوورا پاک‌تر است. با توجه به سبک‌تر بودن P1 باید انتظار داشت که P1 ما را بیشتر شگفت زده کند.

McLaren-P1-figs-mid2

ولی مسئله فقط راندن مک‌لارن نیست. کنترل آن نیز مهم است. در سرعت ۲۹۹ کیلومتر در ساعت از لحظه‌ی ترمز تا ایست ماشین فقط ۶.۲ ثانیه طول می کشد در حالی که خودرو در آن لحظه ۲۴۶ متر را طی می‌کند. در سرعت‌های معقولانه‌تر، شما در سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت بعد از طی کردن ۳۰.۲ متر خواهید ایستاد. فاصله‌ایمنی برای ترمز در بزرگراه ۵۵ متر است.

حالا تنها اطلاعاتی که از  مک‌لارن P1 نمی‌دانیم، شتاب جانبی P1 می باشد. نظر شما درباره این ابرخودرو چیست؟ آیا P1 می‌تواند رقیبی سرسخت برای بوگاتی ویرون باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات