بخش GPS شرکت ST-Ericsson، نخستین خرید زودهنگام مدیرعامل جدید اینتل

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
تنها 12 روز پس از به دست گرفتن سکان هدایت شرکت اینتل از سوی براین کرزانیچ، او نخستین خرید خود را صورت داده‌ و بخش مربوط به تجارت تراشه‌های مسیریابی ماهواره‌ای ST-Ericsson که پس از پایان همکاری مشترک برای فروش عرضه شده بود را ضمیمه‌ی خود کردند.
تبلیغات

با وجودی که هنوز هیچ اطلاعی پیرامون جزئیات این خرید در دست نیست، اما بنا به گزارش‌های منتشر شده، در طی این خرید، نیاز شرکت سوئیسی به پول نقد تا حدود 90 میلیون دلار کاهش یافته است و بخش مسیریابی ماهواره‌ای (GPS) نیز ضمیمه‌ای از اینتل شده و با مدیریت مایک بل هدایت خواهد شد.

این خرید را می‌توان در راستای قول‌های اخیر کرزانیچ پیرامون رقابت بیشتر در حوزه‌ی موبایل، تفسیر کرد. موردی که می‌تواند عنصری کلیدی در رقابت جانانه‌ی آن‌ها با سایر رقبای تولید کننده‌ی تراشه‌های همراه در بازار باشد. در حال حاضر دو طرف از این خرید ابزار خرسندی کرده‌اند، باید منتظر بود و دید که این اقدام چه منافع بلند مدتی را برای اینتل به ارمغان خواهد داشت.

130 نفر کارمندی که در بخش GPS اریکسون مشغول به کار بوده‌اند جذب اینتل شده و در این شرکت به فعالیت خود ادامه خواهند داد. اینتل تمام سعی خود را می‌کند تا امسال یک رقابت تمام عیار را با ARM آغاز کند. تا اینجای کار اینتل نتوانسته در بازار موبایل سهم قابل توجه‌ای داشته باشد، اما پردازنده‌های جدید این شرکت از نظر مصرف انرژی و قدرت و بازده در سطح بسیار خوبی قرار دارند و بسیاری معتقدند که امسال حداقل چند ابزار جذاب با پردازنده اینتل روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات