نمونه اولیه لامبورگینی Pregunta به قیمت 2.1 میلیون دلار به فروش گذاشته شد

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
خودروی لامبورگینی Pregunta که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 1998 در معرض دید عموم قرار گرفته بود اکنون به قیمت 1.6 میلیون یورو، معادل 2.1 میلیون دلار به فروش گذاشته شد. پریگونتا توسط اتودروم، یک فروشنده فرانسوی که در زمینه فروش خودروهای کمیاب و کلاسیک فعال است، خریداری شده بود. آنها Pregunta را از Carrosserie Hueliez، شاخه ایتالیایی متخصص فرانسوی اتومبیل‌های نمونه خریده است. در ادامه توضیحات بیشتر به همراه گالری تصاویر این خودرو کم نظیر را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Pregunta حاصل یک سفارش در دهه 90 میلادی است که توسط Hueliez برای دریافت اتومبیلی مفهومی بر مبنای توسعه مدل دیابلو لامبورگینی ساخته شده بود.

این سفارش برای اتومبیلی جدید، خاص و بدون شباهت با هیچ اتومبیل دیگری به این کمپانی داده شد. این اتومبیل مفهومی از جدیدترین و کامل‌ترین بدنه مخصوص بهره می‌برد تا از نظر ظاهری با هیچ خودروی اشتباه گرفته نشود. این خودرو پیش از تصاحب لامبورگینی توسط آئودی ساخته شده است.

Pregunta از فیبر کربن ساخته شده، دوربین‌ها بجای آینه عقب بکار گرفت شده‌اند و موتور V12 با 530 اسب بخار آن توانایی ایجاد حداکثر سرعت 333 کیلومتر در ساعت را دارد. علی رغم اینکه این مدل بر اساس دیابلو طراحی شده، اما از سیستم چهار چرخ متحرک بهره نمی‌برد و در عوض از یک سیستم سبک تر و پیچیده تر دیفرانسیل عقب استفاده می‌کرد.

این خودرو هم از اتومبیل‌های فرمول یک و هم از صنعت هوا فضا الهام‌هایی را دریافت کرده است. رنگ آمیزی خارجی آن شباهت‌هایی با هواپیمای جاسوسی Dassault و جت جنگی Dassault Rafale دارد. هوا رسانی پویا، تجهیزات الکترونیکی کامل مشابه تجهیزات Marelli برای اتومبیل‌های فرمول یک، کمربند ایمنی با چهار نقطه مهار، نورپردازی داخلی خاص، سیستم مکان‌یابی CDI Cristine، داشبورد با طراحی ارگونومیک مشابه جت‌های جنگی از دیگر موارد جالب در این اتومبیل هستند. اگر بر حسب اتفاق شما 2.1 میلیون دلار پول برای خرج کردن در اختیار دارید می‌توانید آن را از Autodrome تهیه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات