گوگل، بلک بری، ارث‌‍‌لینک و رد هت از وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال امریکا خواستند تا مانع ترول بازی بر سر پتنت‌ها شوند

یک‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
از دعوا شرکت‌ها بر سر اختراع‌های ثبت شده خسته شده‌اید؟ از اخبار مربوط به دادگاه‌های مربوط به رسیدگی شکایت شرکت‌ها بر سر نقض پتنت‌های بعضا پیش پا افتاده خسته شده‌اید؟ به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌های مطرح دنیا از جمله گوگل، بلک بری، ارث لینک و رد هت نیز با شما هم عقیده هستند و تصمیم گرفته‌اند تا کاری در این باره انجام دهند. گوگل در بلاگ رسمی خود اعلام نموده که با همکاری برخی از شرکت‌های مطرح در تلاش است تا ترول بازی بر سر پتنت ها را از طریق وزارت دادگستری (DoJ) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پیگیری کند.
تبلیغات

گوگل در حرکتی تازه با همکاری برخی از شرکت‌های مطرح دنیای فناوری به نبرد مستقیم با وزرات دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال امریکا پرداخته و در تلاش است تا مانع سوء استفاده شرکت‌ها از پتنت‌ها شود.

شرکت‌های عضو این جنش معتقدند که ترول بازی‌های مربوط به پتنت‌ها در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی منجر می‌شود و مانع شکل گیری رقابت سالم و ایجاد نوآوری مخصوصا برای شرکت‌های کوچک و تجارت‌های نو پا می‌گردد.

بعضی از شرکت‌ها، پتنت‌های خود را به شرکت‌هایی که از آنها به عنوان ترول یاد می‌شود، می‌فروشند و ترول‌ها نسبت به شکایت بر علیه دیگر شرکت‌هایی که پتنت خریده شده را نقض نموده‌اند، اقدام می‌کنند. به این ترتیب شرکتی که خود تولید کننده و یا مخترع پتنت نیست دیگر تولیدکنندگان را به دادگاه می‌‌کشد.

شاید تصور کنید که این جنبش به جایی راه پیدا نخواهد کرد اما اگر شرکت‌های بیشتری به این جریان دعوت شوند احتمالا در نهایت وزرات دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال امریکا مجبور به اتخاذ تصمیم جدیدی شوند که به سود مشتری منتهی گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات