فروش خودرو جدید هواوی در چین از مرسدس اس کلاس پیشی گرفت

پنج‌شنبه 4 دی 1404 - 18:00
مطالعه 2 دقیقه
ماکسترو S800
بازار خودروهای لوکس چین تغییر غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کند؛ جایی‌که نام تازه‌وارد، انتخاب سنتی ثروتمندان را به چالش کشیده است.
تبلیغات

بازار خودروهای لوکس چین که سال‌ها در اختیار برندهای آلمانی بود، حالا با غافلگیری بزرگی روبه‌رو شده است. سدان لوکس ماکسترو S800 حاصل همکاری هواوی و جک، توانست توجه خریداران ثروتمند چینی را از مرسدس و ب‌ام‌و به‌سمت برند بومی جلب کند.

ماکسترو S800 در ماه نوامبر (آبان و آذر ۱۴۰۴) فروش بیشتری از مجموع پورشه پانامرا و ب‌ام‌و سری ۷ ثبت کرد و حتی مرسدس S کلاس و نسخه‌های میباخ را پشت سر گذاشت. فروش خودرو مذکور در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۴) نیز صدرنشین سدان‌های لوکس چین شده بود.

ماکسترو S800
ماکسترو S800

طراحی S800 الهام‌گرفته از خودروهای فوق‌لوکس اروپایی است، اما عامل اصلی موفقیت آن به قیمت‌گذاری رقابتی بازمی‌گردد. این سدان ۵٫۴۸ متری با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۴۵ هزار دلار عرضه می‌شود؛ عددی که به‌مراتب پایین‌تر از رقبای مستقیم آلمانی آن است.

به‌نوشته‌ی پدال، استقبال بازار از این خودرو چشمگیر بوده است؛ به‌طوری که S800 در کمتر از ۶ ماه با بیش از ۱۸ هزار سفارش، تولید ماهانه‌ی آن از ۲ هزار دستگاه عبور کرده است. هواوی و جک قصد دارند ظرفیت تولید را در آینده‌ی نزدیک دو برابر کنند.

در کنار قیمت، فناوری‌های پیشرفته نقش مهمی در موفقیت S800 دارند؛ از کابین مجهز به چند نمایشگر و پروژکتور بزرگ عقب گرفته تا امکانات لوکسی مانند سقف ستاره‌باران و درهای اتوماتیک. این موفقیت نشان می‌دهد برندهای چینی ازجمله هواوی و بی‌وای‌دی، حالا تهدیدی جدی برای سلطه‌ی سنتی خودروسازان اروپایی در چین محسوب می‌شوند.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات