این مدل ۲۰۲۶ مرسدس اس‌کلاس است

چهارشنبه 19 آذر 1404 - 19:40
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۶ استتارشده کنار چهار مرد
مرسدس بنز نسخه‌ی فیس‌لیفت اس کلاس را پیش از رونمایی رسمی به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

باور اینکه بیش از پنج سال از معرفی نسل فعلی مرسدس بنز اس کلاس گذشته دشوار به‌نظر می‌رسد. پرچمدار اشتوتگارت اکنون به‌سمت یک فیس‌لیفت می‌رود تا پیش از عرضه‌ی نسل بعدی در اواخر این دهه، همچنان در رقابت باقی بماند. با نزدیک‌شدن فیس‌لیفت سری ۷ بی‌ام‌و، مرسدس نیز باید اتاق W223 را به‌روز نگه دارد.

پیش از رونمایی احتمالی ماه آینده، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اس کلاس نخستین‌بار در قالب نمونه‌ای استتارشده و رسمی رؤیت شد. مرسدس قصد دارد پرچمدارش را به یک محصول خودران تبدیل کند؛ به‌همین دلیل سنسور لایدار روی سقف نصب کرده است.

پروژه‌ی مذکور با همکاری Momenta انجام می‌شود تا یک سیستم خودران سطح چهار برای سرویس بدون راننده ارائه شود. فاز نخست در ابوظبی کلید می‌خورد و سپس به مناطق دیگر گسترش می‌یابد.

طبیعتاً نسخه‌های مخصوص مشتریان این برآمدگی سقف و احتمالاً دوربین‌های کناری روی گلگیر جلو را نخواهند داشت. این نمونه‌ی آزمایشی با استتار کم، چراغ‌های جلو بازطراحی‌شده را نشان می‌دهد که با الگویی پر از ستاره جلب توجه می‌کنند. انتظار می‌رود چراغ‌های عقب نیز از نشان مرسدس بهره ببرند؛ روندی که چند مدل اخیر دنبال کرده‌اند.

اس کلاس اصلاحات طراحی محدودی خواهد داشت؛ اما تغییرات کلی قابل توجهی تجربه می‌کند. اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس، پیش‌تر گفته بود که شرکت برای این فیس‌لیفت «بسیار بیشتر از حد معمول» سرمایه‌گذاری کرده است.

مشخصات فنی هنوز اعلام نشده؛ اما موتور V12 همچنان حفظ خواهد شد و مثل همیشه احتمالاً در مدل مایباخ عرضه می‌شود؛ با این امید که مقررات سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اروپا مانع ادامه‌ی حضور آن نشود.

مرسدس هنگام معرفی نسل فعلی در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل استفاده‌ی افراطی از نمایشگر در کابین با انتقادهایی مواجه شد. بازگشت به دکمه‌های فیزیکی یا نمایشگرهای کوچک تقریباً منتفی است؛ چون تازه‌ترین مدل‌ها به دیواری از صفحه‌نمایش‌ها تبدیل شده‌اند. گوردن واگنر، طراح ارشد مرسدس، حتی گفته بود نمایشگرهای بزرگ «ضروری» هستند.

در نهایت، این مشتریان هستند که با انتخابشان مسیر را مشخص می‌کنند؛ اما رقبا هم جهت متفاوتی را دنبال نمی‌کنند. کابین iX3 جدید نشان می‌دهد احتمالاً فیس‌لیفت سری ۷ هم به‌سمت نمایشگرهای بیشتر می‌رود. انتظار می‌رود اس کلاس جدید همان زبان طراحی داشبورد EQS را دنبال کند و تمام نمایشگرها را زیر یک صفحه‌ی شیشه‌ای یکپارچه قرار دهد.

اس کلاس فعلاً در کنار EQS عرضه خواهد شد؛ اما مرسدس تأیید کرده با نسل بعدی، این دو در یک محصول ادغام می‌شوند. فعلا زمان فروش خودرو نسل جدید مرسدس مشخص نیست.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات